favicon-96x96

بررسی شرایط افسران کشتی و خدمه

تاریخ انتشار: 05 تیر 1400 ساعت 07:01 تاریخ آپدیت: 05 تیر 1400 ساعت 10:40
بررسی شرایط افسران کشتی و خدمه

یک کارآموز عرشه به شخصی گفته می شود که برای رسیدن به افسر گواهینامه ساعت خود زمان دریایی اجباری را انجام می دهد. وقت آنها در کشتی صرف یادگیری عملیات و کارهای زندگی روزمره در یک کشتی تجاری است.

افسر کشتی دریایی

بخش موتور دریا و افسران

بخش موتور یک کشتی متشکل از اعضای خدمه کشتی است که نیروی محرکه و سایر سیستم های موجود در کشتی را کنترل و نگهداری می کنند. کارکنان موتور همچنین با امکانات خاص موجود در کشتی ، به ویژه سیستم های فاضلاب ، روشنایی ، تهویه مطبوع و آب سر و کار دارند. آنها با انتقال سوخت فله ای سروکار دارند و نیاز به آموزش اطفا حریق و کمک های اولیه و همچنین در برخورد با قایق های کشتی و سایر وظایف دریایی - به ویژه با تجهیزات بارگیری / تخلیه بار و سیستم های ایمنی دارند ، اگرچه عملکرد خاص تخلیه محموله بر عهده افسران عرشه و کارگران عرشه است.

با این وجود در تانکرهای LPG و LNG ، یک مهندس بار در حین عملیات بار با بخش عرشه کار می کند و همچنین مهندس نگهبانی نیز است.

یک خدمه مشترک موتور برای یک کشتی شامل موارد زیر است:

(یک نفر) مهندس ارشد

(یک نفر) مهندس دوم / مهندس دستیار اول

(یک نفر) مهندس سوم / دستیار دوم مهندس

(یک یا دو نفر) مهندس چهارم / دستیار سوم مهندس

(می تواند نباشد تا 2 نفر) مهندس پنجم / مهندس ارشد

(یک تا سه نفر) روغن کشی (رتبه بندی بدون مجوز)

(میتواند نباشد تا سه نفر) Greaser (امتیاز واجد شرایط بدون مجوز)

(یک تا پنج نفر) رتبه بندی سطح ورودی (مانند برف پاک کن (شغل) ، نرم افزار و غیره)

بسیاری از کشتی های باری و تجاری موتوری نیز دارند که در تمامی شرایط تحمل داشته باشد.که در سایر موقعیت های احتمالی شامل ماشین سازی ، برق ، مهندس تبرید و تانکرمن نیز می باشد. اساتید موتور کارآموزان مهندسی هستند که قبل از گرفتن پروانه نگهبانی ، زمان دریا (مدت زمان به عنوان کارآموز مشغولند) را طی می کنند.

کشتی تجاری

بخش مهماندار کشتی داری

یک اداره متصدی معمول برای یک کشتی باری متشکل از یک رئیس استوارد ، یک رئیس کوک و یک دستیار استوارد است. هر سه موقعیت به طور معمول توسط پرسنل با سمت بالا و عادی پر می شود. مباشر ارشد پرسنلی را که وظایفی مانند تهیه و سرو غذا را انجام می دهند ، هدایت ، راهنمایی و تعیین می کند. نظافت و نگهداری محل زندگی افسران و مناطق بخش مهماندار را بر عهده دارند و دریافت ، صدور و موجودی فروشگاه ها  را نیز مدیریت می کنند. در کشتی های مسافربری بزرگ ، اداره کترینگ با سرپرست خزانه داری اداره می شود و توسط Assistant Pursers مدیریت می شود. اگرچه آنها از مزایای داشتن درجه افسر بهره مند می شوند ، اما به طور کلی از طریق درجه ها پیشرفت می کنند تا تبدیل به مربی شوند. آنها تحت نظر روسای ادارات - مانند سرآشپز ، پیشخدمت ، رئیس بارمن و غیره هستند و آنها مسئول اداره مناطق خود هستند.

مدیر ارشد همچنین منوها را برنامه ریزی می کند و سوابق را کنترل می کند همچنین زمان تأمین ، اضافه کاری و هزینه را جمع آوری می کند. آنها ممکن است فروشگاهها و تجهیزات را مورد نیاز یا خرید خود قرار دهند. همچنین ممکن است نان ، رول ، کیک ، پای و شیرینی پخت کنند. وظایف یک رئیس ارشد ممکن است با وظایف دستیار استوارد ، رئیس کوک و سایر اعضای خدمه اداره Steward همپوشانی داشته باشد.

کشتی باری

در بازرگانان دریایی ایالات متحده و غیره، یک رئیس ارشد باید یک سند بازرگان تجاری داشته باشد که توسط گارد ساحلی بین المللی صادر شده است. به دلیل قوانین بین المللی ، کنوانسیون ها و موافقت نامه ها ، همه آشپزهای اصلی که در سطح بین المللی حرکت می کنند توسط کشورهای متبوع خود به طور مشابه ثبت می شوند.

بخشهای دیگر یک کشتی دریایی

موقعیت های افسر کارکنان در یک کشتی ، از جمله دستیار ناظر ارشد ، دستیار ارشد افسر ، افسر ، رئیس افسر ، پزشک نظامی و عادی ، پرستار حرفه ای ، دستیار پزشک دریایی ، و بیمارستان بیمار به صورت موقعیت های اداری در نظر گرفته می شوند. بنابراین توسط گواهی های ثبت و صادر شده توسط سازمان و گارد ساحلی آب های بین المللی تنظیم می شوند. ملوانان همچنین افسران دریایی بازرگان هستند و از گارد ساحلی مجوز دارند. پیش از این ، یک بخش رادیویی نیز وجود داشت که به سرپرستی یک افسر ارشد رادیو و پشتیبانی تعدادی از افسران رادیو اداره می شد. از زمان معرفی GMDSS (ارتباطات ماهواره ای) و معافیت های بعدی در صورت مجهز بودن شناور از حمل افسران رادیویی ، این بخش از کار افتاده است ، اگرچه بسیاری از کشتی ها هنوز افسران رادیویی مخصوصاً کشتی های مسافربری را حمل می کنند. بسیاری از افسران رادیو "افسر الکتروتکنیک" شدند و به بخش موتور منتقل شدند.

زندگی در دریا برای افسران و خدمه

دریانوردان بیشتر عمر خود را فراتر از دسترس زمین می گذرانند. آنها گاهی اوقات در دریا یا دریاچه ها با شرایط خطرناکی روبرو می شوند،  بندر ماهیگیری گلوستر ، ماساچوست دارای یک یادبود در کنار دریا است که بیش از 10 هزار ماهیگیر را که جان خود را به دریا از دست داده اند در کنار دریا نشان می دهد ، و دریاچه های بزرگ از دهه 1800 بیش از 10 هزار کشتی از دست رفته را دیده اند ، با این حال مردان و زنان هنوز هم به دریا می روند. برای بعضی ها ، این جاذبه زندگی بدون بار با محدودیت های زندگی در ساحل است. ماجراجویی دریایی و فرصتی برای دیدن جهان نیز بسیاری از دریانوردان را مجذوب خود می کند. به هر زبانی که بخواهید. کسانی که در دریا زندگی می کنند و کار می کنند با انزوای اجتماعی مقابله می کنند و با این مشکل روبه رو هستند چرا که در اجتماع بودن را از دست داده اند.

مرکز تحقیقات بین المللی کشتی دریایی

یافته های مرکز تحقیقات بین المللی دریانورد نشان می دهد که دلیل اصلی خروج دریانوردان از صنعت کشتی داری تقریباً همیشه به این دلیل است که آنها می خواهند در کنار خانواده خود باشند. کشتی های تجاری و باری  به طور معمول به اعضای خانواده اجازه نمی دهند که دریانوردان را در سفر همراهی کنند. متخصصان صنعت به طور فزاینده ایزوله ، استرس و خستگی را از خطرات شغلی می دانند. گروههای طرفداری مانند سازمان بین المللی کار ، آژانس ملل متحد و انستیتوی دریایی به دنبال بهبود استانداردهای بین المللی برای دریانوردان هستند. تلفن های ماهواره ای باعث بهبود ارتباطات و کارایی در کشتی های دریایی شده است. این فناوری به رفاه خدمه کمک کرده است ، اگرچه تجهیزات و هزینه ها هم گران است و هر مسئول کشتی آن را نمیتواند فراهم سازد.

کشتی کانتینری

تقسیم زمان سفر چگونه است؟

سفرهای دریایی غرق در کارهای روزمره است. سنت دریایی حکم می کند که هر روز به شش دوره چهار ساعته تقسیم شود. سه گروه از نگهبانان چهارساعت روی بخش های موتور و عرشه کار می کنند و سپس هشت ساعت زمان استراحت دارند. با این وجود کارهای اضافی زیادی باید روزانه انجام شود. این چرخه بی وقفه و 24 ساعته در حالی که کشتی در دریا است تکرار می شود. اعضای بخش مهماندار معمولاً کارگران یک روزه هستند که حداقل هشت ساعت شیفت می گذارند. عملیات در دریا ، از جمله تعمیرات ، محافظت در برابر دزدی دریایی ، ایمن سازی بار ، دوباره پر کردن و بار گیری حین سفر و سایر وظایف فرصت های اضافه کاری را فراهم می کند. خدمات در کشتی ها معمولاً ماهیانه یک بار اتفاق می افتد و به دنبال آن مرخصی طولانی مدت در ساحل دنبال می شود. با این حال ، برخی از دریانوردان در کشتی هایی که دوست دارند شغلشان را سرلوجه زندگی قرار می دهند و سال ها در کشتی هستند.

 

چرخش سریع بسیاری از کشتی های مدرن، صرف تنها چند ساعت در بندر، اوقات فراغت یک دریانورد را در ساحل محدود می کند. علاوه بر این ، برخی از دریانوردان خارجی که از یک کشور دیگر به 25 کشور جهان با بنادر مختلف، به بنادر بین المللی  وارد می شوند ، به دلیل نگرانی های امنیتی دریایی ، در مرخصی ساحلی با محدودیت مواجه هستند. با این حال ، محدودیت های مرخصی ساحل در حالی که در بنادر خارج کشور خود است ، بر دریانوردان آن کشور نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، سازمان بین المللی استادان ، ماتس و خلبانان روندی از اپراتورهای پایانه حمل و نقل ایالات متحده را نشان می دهد که سفر دریانوردان از کشتی به دروازه ترمینال را محدود می کند. بعلاوه ، در مواردی که ترانزیت مجاز باشد ، هزینه های امنیتی ویژه، گاهی ارزیابی می شوند.

خدمه کشتی

مرخصی افسران و خدمه حین کار و بعد از انجام پروژه

چنین محدودیت هایی در مرخصی ساحل ، همراه با کاهش زمان در بندر ، به دوره های طولانی تری در دریا تبدیل می شوند و سر درگمی های بسیاری برای نیرو دارد. گزارشگر دریایی گزارش داد که زندگی طولانی مدت در دریا و کار با هم کشتی ها ، که در بیشتر موارد غریبه هستند ،سخت است اما عادت می کنند. در همان زمان ، فرصتی برای ملاقات با افراد از سایر نژادهای فرهنگی و قومی فراهم مش ود که باعث اتفاقات خوب و بدی می شود. فرصت های تفریحی در برخی از کشتی های خارجی که ممکن است دارای سالن های ورزشی و اتاق های روزانه برای تماشای فیلم ، مبادله داستان های دریا و سایر فعالیت ها باشد ، بهبود یافته است. و در برخی موارد ، به خصوص تانکرها ، امکان همراهی یک دریانورد با اعضای خانواده اش وجود دارد. با این حال ، اوقات فراغت یک کار دریانوردی عمدتا یک کار تنهایی است ، دنبال سرگرمی ها ، خواندن ، نوشتن نامه و از همه مهم ترخوابیدن بدون دغدغه است.

در کشتی های مدرن چه میگذرد؟

در کشتی های مدرن اقیانوس پیمای ، که معمولاً با پرچم راحتی ثبت می شوند ، در 20 سال گذشته زندگی بسیار تغییر کرده است. بیشتر شناورهای بزرگ شامل سالن بدن سازی و اغلب استخر برای استفاده خدمه هستند. از زمان حادثه اکسون والدز ، تمرکز فعالیت های اوقات فراغت از داشتن فرصت های تفریحی برای افسر و خدمه ، به سادگی داشتن مکان هایی به سبک سالن است که در آن افسران یا خدمه می توانند برای تماشای فیلم بنشینند یا فرصت ورزش و انجام امورغیره داشته باشند. با توجه به اینکه اکنون بسیاری از شرکت ها تلویزیون و دستگاه پخش دی وی دی را در کابین تهیه می کنند و سیاست های سختگیرانه مصرف سیگار را اعمال می کنند ، جای تعجب نیست که اکنون بسیاری از کشتی ها مکانی بسیار ساکت و آرام است. در برخی موارد ، کنسول های بازی برای افسران و خدمه ارائه می شود. افسران از سطح زندگی بسیار بالاتری در کشتی های اقیانوس پیمای برخوردارند.

شرایط خدمه کشتی نسبت به افسران

خدمه معمولاً دستمزد کمی دارند ، از شرایط کمی برخوردارند وبرای مرخصی 9 ماهه از چند ماه قبل اطلاع داده و بلافاصله بعد از 9 ماه بازگردند . آنها اغلب از کشورهایی می آیند که متوسط ​​دستمزد صنعتی هنوز بسیار پایین است ، مانند فیلیپین یا هند. افسران اما از سراسر جهان می آیند و غیر معمول نیست که ملیت افسران را در کشتی متفاوت باشد. افسران غالباً دریافت کننده مدارک دانشگاهی هستند و برای رسیدن به درجه خود آموزشهای زیادی را گذرانده اند. افسران سود می برند، به عنوان مثال با داشتن کابین های بزرگتر ، راحت تر و سرویس میز برای وعده های غذایی آنها شرایط خیلی بهتری نسبت به خدمه دارند.

 

قراردادها به طور متوسط ​​با تخمین زمان 4 ماه برای افسران ، همچنین با مرخصی سخاوتمندانه عقد می شود. بیشتر کشتی های اقیانوس پیمای اکنون از یک سیستم موتورخانه بدون سرنشین استفاده می کنند که به مهندسین اجازه می دهد فقط روزها کار کنند. موتورخانه شب ها توسط کامپیوتر کنترل می شود ، اگرچه مهندس وظیفه در حین کار بدون سرنشین نیز بازرسی داشته باشد. مهندسان در یک فضای گرم ، مرطوب و پر سر و صدا کار می کنند. بنابراین ارتباط در موتورخانه با سیگنال های دستی و لب خوانی انجام می شود و کار گروهی خوب اغلب به جای هرگونه ارتباط برقرار است.

بندر کشتی

تاثیرات گاز ها بر محیط دریا

تأثیرات زیست محیطی حمل و نقل شامل انتشار گازهای گلخانه ای ، آلودگی صوتی و روغن است. سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) تخمین می زند که انتشار دی اکسید کربن از حمل و نقل برابر با 2.2٪ از انتشار جهانی تولید شده توسط انسان در سال 2012 است و پیش بینی می کند در صورت عدم اقدام تا 5050 تا 50 درصد افزایش یابد.

زیر ساخت های ارسال محموله

برای اینکه یک بندر بتواند به طور موثر محموله را ارسال و دریافت کند ، به زیرساخت هایی نیاز دارد: اسکله ، بولارد ، پیلینگ ، جرثقیل ، تجهیزات جابجایی بار عمده و غیره. که تجهیزات و سازمانی که نقش امکانات را پشتیبانی می کند اینها را تامین می کند. از اسکله به اسکله اینها ممکن است متفاوت باشد ، یک اسکله نیازهای حمل و نقل بین راهی را کنترل می کند (کشتی های کانتینری که توسط جرثقیل به ریل متصل می شوند). یکی دیگر از قابلیت های حمل و نقل فله (مانند نوار نقاله ، آسانسور ، مخزن ، پمپ) برای بارگیری و تخلیه محموله های فله مانند غلات ، ذغال سنگ یا سوخت ها. سایرین ممکن است به عنوان پایانه های مسافربری یا برای عملکردهای مختلط مجهز شوند و همگی باید مجهز و به روز باشند.


ثبت نظر