favicon-96x96

تور کشتی کروز و امکانات تفریحی آن + عکس و مشخصات کشتی کروز

تاریخ انتشار: 05 مرداد 1400 ساعت 10:22 تاریخ آپدیت: 05 مرداد 1400 ساعت 10:24
تور کشتی کروز و امکانات تفریحی آن + عکس و مشخصات کشتی کروز

خطوط کشتی رانی مسافری کروز

بندر های متفاوتی از کشورهای مختلف در کشتی رانی کروز هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بندر ملبورن استرالیا

اپراتورهای کشتی های تفریحی به عنوان خطوط خدماتی کروز شناخته می شوند، این شرکت ها شرکت هایی هستند که کشتی های مسافربری را به مردم می فروشند. خطوط کروز دارای شخصیت دوگانه هستند. آنها بخشی از تجارت حمل و نقل و بخشی دیگر در تجارت سرگرمی اوقات فراغت (مسافر بری لوکس) هستند، کشتی های دوگانه ای که در با یک تیر دو نشان می زنند، دارای هم خدمه ای به سرپرستی كاپیتان كشتی هستند و هم خدمه مهمان نوازی به ریاست کل کشتی در کشتی ساکن اند.

 در میان خطوط کروز، برخی از آنها از کشتی های مستقیم خطوط حمل و نقل مسافر سنتی غیر کروز (مانند Cunard )هستند ، در حالی که برخی دیگر از دهه 1960 به طور خاص برای سفر دریایی تاسیس شده اند.

تور کشتی کروز

از نظر تاریخی، تجارت کشتی های کروز بی ثبات بوده است. این کشتی ها سرمایه های کلانی با هزینه های عملیاتی بالا هستند. کاهش مداوم رزروها می تواند یک شرکت را در معرض خطر اقتصادی قرار دهد.(الخصوص در شرایط کرونایی) برخی خطوط دریایی کشتی ها را فروخته یا نوسازی کرده یا حتی نام آنها را تغییر داده اند تا از روند سفر جدیدی را تاسیس کنند و به عرصه رونق بازگردنند. خطوط کروز تقریباً به طور مداوم کشتی های خود را اداره می کنند. اگر تعمیر و نگهداری برنامه ریزی نشده باشد، می تواند به طور بالقوه منجر به هزاران مشتری ناراضی شود، همچنین جریمه مالی بسیاری پشت سر خود قرار دهد.

ورشکستگی کروز های مسافربری 1990

موجی از شکست ها و ادغام ها در دهه 1990 باعث شد بسیاری از خطوط مسافرتی توسط شرکت های بزرگتر هلدینگ خریداری شده و به عنوان "مارک" یا شرکت های تابعه شرکت هلدینگ به کار خود ادامه دهند. برندها همچنان به دلیل انتظار برای تکرار وفاداری مشتری و همچنین ارائه سطوح مختلف کیفیت و خدمات همچنان حفظ می شوند. به عنوان مثال ، Carnival Corporation &  plc صاحب هر دو خط Carnival Cruise Line است، که تصویر سابق آن کشتی هایی بود که برای مسافران جوان به عنوان "کشتی های مهمانی" شهرت داشتند ، بزرگ، مدرن ، اما هنوز هم سودآور هستند و Holland America Line ، که کشتی های آن کشت می کنند تصویری از ظرافت کلاسیک. در سال 2004 ، کارناوال دفتر Cunard را با دفتر Princess Cruises در سانتا کلاریتا ، کالیفرنیا ادغام کرد تا خدمات اداری ، مالی و فناوری با هم ترکیب شود و تاریخچه Cunard به پایان برسد ، جایی که به عنوان یک شرکت مستقل (تابعه) بدون توجه به مالکیت آن فعالیت می کرد. با این حال ، کانارد در سال 2009 وقتی دفتر مرکزی اش به خانه کارناوال در ساوتهمپتون منتقل شد، استقلال خود را به دست آورد.

کشتی کوش آداسی ترکیه

کشتی کوش آداسی ترکیه، کشتی کروز مسافربری و حمل و نقل دریایی است.

روش معمول در صنعت سفر دریایی در لیست نقل و انتقالات کشتی های کروز و سفارشات این است که شرکت کوچکتر عامل، نه شرکت بزرگتر هولدینگ، را به عنوان خط کروز گیرنده فروش، انتقال یا سفارش جدید ذکر کند. به عبارت دیگر، به عنوان مثال Carnival Cruise Line  و Holland America Line ، خطوط دریایی از این دیدگاه رایج صنعت هستند. در حالی که Carnival Corporation & plc  و Royal Caribbean Cruises Ltd ، به عنوان مثال که می توانند شرکت های بزرگ خطوط دریایی باشند. این روش صنعت برای استفاده از شرکت های کوچک تر، نه شرکت بزرگتر هولدینگ ، در لیست خطوط سفر دریایی و در بررسی های عضو از خطوط مسافرتی نیز دنبال می شود که حاشیه سود عالی برای کشتی داران دارد.

تور کشتی کروز ترکیه

قوانین کشتی کروز

برخی از خطوط مسافرتی دارای ویژگی های خاص هستند. به عنوان مثال: Saga Cruises  فقط به مسافران بالای 50 سال از کشتی های خود و به افراد Star Clipper اجازه می دهد.

و کروزهای Windjammer  و Cruises Windstar فقط با کشتی های عرشه بلند مدرن کار می کنند. مثل Regent Seven Seas.

Cruises  کشتی هایی با اندازه متوسط ​​و کوچک از مگاشیپ های Carnival و Royal Caribbean  به گونه ای طراحی شده است که تقریباً تمام سوئیت های آنها بالکن است و برای مسافرت ها مراسمات مجلل بسیار جذاب است. چندین خط ویژه کروز سفر دریایی را ارائه می دهند یا فقط با کشتی های کوچک کار می کنند و از مقاصد خاصی مانند قطب شمال و قطب جنوب یا جزایر گالاپاگوس  و حتی جزایر جنوب ایران بازدید می کنند. جان دبلیو براون که پیش از تبدیل شدن به کشتی موزه در جنگ جهانی دوم به عنوان بخشی از نیروی دریایی بازرگانی ایالات متحده فعالیت می کرد، هنوز چندین بار در سال برای "شش ساعت سفرهای دریایی" که کشتی را از طریق بالتیمور می برد ، در حال انجام است. بندرگاه ، پایین رودخانه پاتاپسکو و به خلیج چساپیک ، و او همچنین بزرگترین کشتی تفریحی است که با پرچم آمریکا در سواحل شرقی ایالات متحده فعالیت می کند.

در حال حاضر سه شرکت بزرگ و شرکت هلدینگ خط کروز در جهان عبارتند از:

  • Carnival Corporation & plc
  • Royal Caribbean Cruises Ltd  
  • Norwegian Cruise Line Holdings

 

به عنوان یک صنعت، تعداد کل کابین های کلیه کشتی های تفریحی جهان به کمتر از 2٪ کروز های مدل هتلی می رسد.

  • سازمان
  • جادوی دیزنی
  • AIDAdiva در ازمیر

کشتی کروز

کشتی های مسافرتی دقیقاً مانند هتل های شناور سازمان یافته اند و علاوه بر خدمه معمول کشتی ، از یک مهمان نوازی کامل نیز پذیرایی می شود. غیر معمول نیست که مجلل ترین کشتی ها خدمه و کارکنان بیشتری نسبت به مسافران دارند.

این کشتی ها دارای خدمات و بخش های زیر هستند:

  • قسمت ناهار خوری مجلل
  • جزیره پرنسس در کابو سان لوکاس
  • سپیده دم در بندر Ponce ، پورتوریکو پهلو می کشد

تقریباً در همه کشتی های سفر دریایی تفریحات غیر از تفریحات اصلی با قیمت سفر دریایی گنجانده شده است.

انواع کروز

  • کروز سنتی
  • کروز مدرن

کروز سنتی

به طور سنتی ، رستوران های کشتی روزانه دو سرویس شام و ناهار خوری زود هنگام و دیر وقت صرف می کنند و به مسافران یک زمان ناهار خوری مشخص برای کل سفر دریایی اختصاص می یابد. یک روند اخیر این است که به غذاخوری ها اجازه دهید هر زمان که می خواهند غذا بخورند و همیشه سرو باشد. داشتن دو زمان شام به کشتی این امکان را می دهد تا زمان و فضای کافی برای پذیرایی از همه مهمانان خود داشته باشد. داشتن دو سرویس شام مختلف می تواند برخی از حوادث کشتی (مانند نمایش ها و پذیرایی ها) را برای اواخر مطالبان غذا درگیری ایجاد کند ، اما این مشکل معمولاً با برگزاری نسخه کوتاه تری از این رویداد قبل از اواخر شام برطرف می شود. کشتی های Cunard Line سنت طبقاتی کشتی های اقیانوس پیما را حفظ می کنند و برای انواع مختلفی از سوئیت ها اتاق غذاخوری جداگانه دارند ، در حالی که Celebrity Cruises و Princess Cruises دارای یک اتاق غذاخوری استاندارد و رستوران های مخصوص ارتقا هستند که نیاز به رزرو قبلی و پرداخت هزینه دارند. بسیاری از سفرهای دریایی یک یا چند شب ناهار خوری رسمی را ترتیب می دهند. میهمانان "لباس رسمی" می پوشند ، هرچند که برای کشتی تعریف می شود ، اغلب کت و شلوارها و کراوات ها یا حتی لباس های رسمی برای مردان و لباس های رسمی برای زنان است. در این موارد منو بیش از حد معمول مجلل است.

کروز تفریجی

کروز مدرن

علاوه بر اتاق ناهار خوری ، کشتی های تفریحی مدرن اغلب حاوی یک یا چند فضای خاص گاه به گاه به سبک بوفه هستند که ممکن است 24 ساعته باز باشد و با منوهایی که در طول روز متفاوت است ، وعده های غذایی از صبحانه تا میان وعده های آخر شب را فراهم کند و سرو شود. در سالهای اخیر، خطوط مسافرتی شامل طیف متنوعی از رستورانهای با مضمون قومی در هر کشتی است. کشتی ها همچنین دارای بارها و کلوپ های شبانه متعددی برای سرگرمی مسافران هستند. اکثر خطوط مسافرتی مشمول نوشیدنی های الکلی در کرایه خود نیستند و انتظار می رود مسافران در هنگام مصرف نوشیدنی های خود را پرداخت کنند. در بیشتر خطوط مسافرتی مسافران از ورود به داخل و مصرف نوشیدنی های خود از جمله الکل در هنگام مسافرت منع هستند. مشروبات الکلی خریداری شده بدون گمرک مهر و موم شده و هنگام پیاده شدن به مسافران باز می گردد.

اجزا داخلی کروز

غالباً یک گالی مرکزی، مسئول سرویس دهی به تمام رستوران های بزرگ داخل کشتی است، هرچند ممکن است رستوران های خاص گالی های جداگانه خود را داشته باشند.

مانند هر کشتی، تهیه کافی مواد غذایی بسیار مهم است، به خصوص در یک کشتی تفریحی که چندین هزار وعده غذا در هر وعده غذایی ارائه می دهد. به عنوان مثال، یک شبه "عملیات نظامی" برای بارگیری و تخلیه 3600 مسافر و هشت تن غذا در ابتدا و انتهای هر سفر دریایی ، برای متوسط تعداد مسافران کشتی مورد نیاز است.

امکانات کشتی کروز

کشتی های کروز به نیروی الکتریکی نیاز دارند که معمولاً از طریق دیزل ژنراتور تأمین می شود، اگرچه تعداد بیشتری از کشتی های جدید توسط گاز طبیعی مایع (LNG) تأمین می شوند. هنگام لنگر انداختن، باید ژنراتور های کشتی به طور مداوم برای تأمین تأسیسات روی کشتی کار کنند، مگر اینکه در صورت وجود توانایی استفاده از نیروی خشکی را داشته باشند. میزان آلاینده های تولید شده از موتورهای دیزلی می تواند معادل 700 کامیون باشد که موتور آنها دائما در حال کار است و در جایی که کشتی ها در مناطق پرجمعیت لنگر می اندازند مضر است. برخی از کشتی های تفریحی از قبل از استفاده از نیروی ساحلی پشتیبانی می کنند، در حالی که برخی دیگر برای این کار سازگار شده اند.

تور کشتی کروز

امکانات کشتی تفریحی

کشتی های کروز تفریحی دارای امکانات بسیاری است که برخی از آنها بسیار مورد توجه مسافران قرار گرفته و باعث پر رونق شدن این شغل مطرح شده است.

کشتی های تفریحی مدرن معمولاً برخی یا تمام امکانات زیر را دارند:

  • کازینو - فقط هنگامی که کشتی در دریا است باز می شود تا از تضاد با قوانین محلی جلوگیری کند.
  • فروشگاه ها - فقط در مواقعی که کشتی در دریا است باز می شوید تا از صدور مجوز تجاری و مالیات محلی اجتناب کند.
  • آبگرم
  • مرکز تناسب اندام ( باشگاه )
  • کتابخانه
  • تئاتر با نمایش هایی به سبک برادوی
  • سینما
  • استخر سرپوشیده و سر باز (جدای آب دریا)
  • اسلایدهای  ter
  • جکوزی
  • رستوران و بوفه
  • سالنها
  • باشگاه ها
  • میزهای استخر
  • میزهای پینگ پنگ
  • درمانگاه و سردخانه
  • اتاق کارت
  • سالن خدمات
  • کارائوکه
  • سالن های نوجوان
  • امکانات مراقبت از کودکان

تور تفریحی کروز

برخی از کشتی ها دارای سالن های بولینگ، پیست اسکیت روی یخ، دیوارهای صخره نوردی، شبیه ساز غواصی آسمان، زمین های گلف مینیاتور، بازی های ویدیویی، زیپ لاین، شبیه ساز موج سواری، زمین های بسکتبال، زمین های تنیس، رستوران های زنجیره ای، موانع طناب زدن و حتی سرنشینان غلتکی هستند.

بسیاری از مسافران درخواست تفریحات کامل و بسیاری دارند که این نوع خدمات نیازهای کاربران را تامین می کند و باعث شده است که نرخ بازگشت مسافران و استفاده مجدد را خواستار باشند.


ثبت نظر