favicon-96x96

اجاره جنرال کارگو

تاریخ انتشار: 03 مرداد 1401 ساعت 04:31 تاریخ آپدیت: 03 مرداد 1401 ساعت 04:32
اجاره جنرال کارگو

به هر نوع کشتی یا هر کشتی دیگری که کالاها و مواد سنگین را از بندری به بندر دیگر حمل می کند، کشتی باری می گویند. اینها به عنوان کشتی باربری نیز شناخته می شوند و هزاران نفر از آنها در هر لحظه در سراسر دریاها و اقیانوس ها استفاده می کنند، زیرا آنها بخش عمده ای از خدمات تجارت بین المللی را انجام می دهند. حتی امروزه نیز حمل و نقل دریایی، بهترین روش حمل و نقل و انتقال کالاهای تجاری و هر نوع کالای تجاری محسوب می شود.

به طور عمده چهار نوع مختلف کشتی باری وجود دارد و آنها بر اساس محموله ای که حمل می کنند طبقه بندی می شوند، یعنی:

  • کشتی های باری عمومی (جنرال کارگو)
  • کشتی های چند منظوره
  • کشتی های فله بر خشک
  • تانکرها

 

کشتی باری عمومی

کشتی باری عمومی (General Cargo)، کشتی با عرشه چند طبقه یا تک طبقه که عمدتاً برای حمل بار عمومی طراحی شده است. کشتی های باری عمومی، عمدتاً کالاهای بسته بندی شده مانند مواد غذایی، کفش، پوشاک، مواد شیمیایی، ماشین آلات، مبلمان و وسایل نقلیه موتوری و غیره را حمل می کنند.

باید توجه داشت که کشتی های جنرال کارگو، به طور خاص برای حمل محموله های بسته بندی شده از همه نوع تمرکز دارند، اما برای حمل مواد مایع، شییایی و خطرناک، اولین انتخاب نیستند. یک کشتی باری عمومی ممکن است دارای یک انبار واحد یا چندین و دارای دو عرشه باشد.

یکی از ویژگی های اصلی این نوع شناور این است که دارای مجموعه جرثقیل های جدایی ناپذیر از شناور است که برای انجام بارگیری و تخلیه بار در بندر استفاده می شود. همچنین به دلیل انواع بارهایی که می تواند تحمل کند و سازگاری آن، یک کشتی چند منظوره برچسب گذاری شده است.

کشتی باری عمومی (General Cargo)

انواع محموله عمومی

محموله های حمل شده توسط حمل و نقل دریایی به چند دسته تقسیم می شوند که هر کدام نیاز به استفاده از کشتی های تخصصی دارند. دو دسته اصلی کالاهای عمومی و فله هستند. محموله عمومی، واحد است (حمل در واحدهای بار تعریف شده)، در حالی که محموله فله بی قاعده است (حمل در هر مقدار).

محموله های عمومی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

Break Bulk: مربوط به محموله هایی است که در بشکه ها، کیسه ها، پالت ها یا جعبه ها حمل می شوند.

Neo Bulk: مربوط به محموله هایی است که در واحدهای قابل شمارش بسته بندی می شوند، مانند چوب (تخته)، کاغذ (رول)، فولاد و وسایل نقلیه.

Containerized: رشد حمل و نقل کانتینری مستلزم ایجاد یک دسته کالای عمومی جدید است که در آن محموله در واحدهای بار کانتینری حمل می شود.

محموله های فله را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

فله مایع: اکثر مایع حمل شده شامل نفت LNG (گاز طبیعی مایع شده) است. کشتی های فله مایع معمولاً به عنوان تانکر شناخته می شوند.

فله خشک: به طیف گسترده ای از مواد مانند زغال سنگ، سنگ آهن، غلات، بوکسیت و ماسه مربوط می شود.

 

اجاره جنرال کارگو

General Cargo که به عنوان breakbulk شناخته می شود، معمولاً روی پالت یا داخل کیسه قرار دارد. امکانات حمل و نقل تخصصی برای چنین محموله‌هایی وجود دارد، کشتی جنرال کارگو. همان طور که مشخص است، نام کشتی، از نام محموله برگرفته شده است، و معمولاً برای بارگیری و تخلیه از جرثقیل و تسمه استفاده می شود.

شما می توانید در سایت کشتی داران به خدمات ارائه شده در زمینه جنرال کارگو و اجاره کشتی باری عمومی دسترسی پیدا کرده و در کوتاه ترین زمان، قرارداد مناسب بودجه و مطابق با اهداف تجاری خود را عقد نمایید.


ثبت نظر