favicon-96x96

جلیقه نجات بادی با کپسول

تاریخ انتشار: 15 شهریور 1401 ساعت 03:15 تاریخ آپدیت: 15 شهریور 1401 ساعت 03:15
جلیقه نجات بادی با کپسول

جلیقه‌های نجات بادی متکی به سیلندرهای CO2 هستند که هنگام باد کردن در مقابل جلیقه‌های شناور ذاتی که از فوم یا سایر مواد شناور برای شناور ماندن استفاده می‌کنند، شناوری ایجاد می‌کنند. جلیقه های نجات بادی، جایگزین بهتری در مقایسه با جلیقه های نجات ذاتی شناور به دلیل حجم کمتر و حمل راحت تر هستند.

استفاده از بادی فقط برای افراد بالای 16 سال تایید شده است و برای غیر شناگران توصیه نمی شود. برای ورزش های آبی فعال، مانند اسکی روی آب، تیوب، ویک بورد یا هنگام کار با کشتی شخصی استفاده نکنید. جلیقه نجات بادی نیاز به بررسی و نگهداری منظم توسط کاربر دارد. جلیقه های نجات بادی قابل استفاده مجدد هستند، اما پس از هر بار استفاده، کپسول CO2 باید تعویض شود. کپسول های CO2 جایگزین را می توان جداگانه خریداری کرد و نیاز به خرید یک جلیقه نجات مجدد نیست.

جلیقه نجات بادی با کپسول

انواع جلیقه نجات بادی

سه مدل جلیقه نجات بادی وجود دارد که هر کدام دارای طراحی سبک و جمع و جور هستند که راحتی، دامنه حرکتی زیاد را فراهم می کند و برای پوشیدن در هوای گرم خنک تر می باشند. این سه مدل عبارتند از:

  • بسته کمربندی (که مانند بسته فانی دور کمر بسته می شود)
  • آویزی (پوشش روی شانه)
  • جلیقه (پوشش کامل بدن با جیب)

جلیقه نجات بادی با کپسول چگونه کار می کند؟

جلیقه های نجات بادی از هوای فشرده یا CO2 استفاده می کنند تا خود را با هوا پر کنند و در هنگام باد کردن 45 درصد شناوری بیشتر ایجاد کنند. این باعث می شود که فرد در هنگام باد کردن جلیقه نجات از سطح آب بالاتر شناور شده و بیشتر دیده شود.

دو نوع اصلی وجود دارد - دستی (با حرکت سریع بند باد می شود) یا خودکار (در صورت غوطه ور شدن در آب باد می شود). هر دو نوع را می توان به صورت دهانی با تنفس در لوله / فوت کردن، باد کرد. این یک روش پشتیبان برای باد کردن جلیقه نجات در صورت خرابی مکانیسم باد است و به شما این امکان را می‌دهد که پس از باد کردن، راحتی جلیقه را تنظیم کنید.

لوله باد کردن همچنین نحوه تخلیه جلیقه نجات برای بسته بندی مجدد آن است. تمام جلیقه های نجات بادی دارای این اجزا هستند: محفظه نگهدارنده هوا، منبع یا کپسول گاز فشرده (معمولا CO2)، مکانیسم باد کردن برای تخلیه گاز از سیلندر به داخل محفظه باد، لوله باد/دهنی برای افزودن هوا به محفظه به صورت دهانی یا تخلیه هوا، و یک بند دستی برای باد کردن. هنگام پوشیدن جلیقه نجات بادی، مطمئن شوید که بند دستی به راحتی قابل دسترسی است.

جلیقه نجات بادی خودکار زمانی که جلیقه نجات در حداقل چهار اینچ آب غوطه ور شود، به طور خودکار باد می شود، یا زمانی که یک قرص کوچک در آب حل می شود و باعث فعال شدن بادکننده می شود یا زمانی که از فشارسنج داخلی آب استفاده می کنید که باد کننده را فعال می کند. علاوه بر باد کردن خودکار، هر جلیقه نجات بادی خودکار دارای یک بند برای باد کردن است تا در صورتی که مکانیسم خودکار از کار بیفتد، جلیقه نجات با کشیدن این بند باد شود و یا در نهایت با فوت کردن در لوله باد؛ باد گردد.

جلیقه نجات بادی چگونه کار می کند؟

نکات استفاده از جلیقه نجات بادی

با وجود اینکه سال‌هاست که در دسترس هستند، بسیاری از مردم هنوز با جلیقه‌های نجات بادی آشنا نیستند. جلیقه های نجات بادی جایگزینی برای جلیقه های نجات سنتی هستند. آنها در یک بسته بندی کوچک و سبک عرضه می شوند.

  • جلیقه های نجات بادی در چندین سبک و رنگ وجود دارد.
  • دو مدل پرکاربرد جلیقه نجات بادی یکی شبیه یک جفت آویز است و دومی بسته های کمربندی که شبیه یک بسته کوچک عرضه می شوند.
  • برخی از این جلیقه‌های نجات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت افتادن فرد پوشنده در آب، باد می‌کنند.
  • مهمترین مزیت جلیقه های نجات بادی این است که به اندازه کافی راحت هستند تا قایقرانان بتوانند همیشه روی آب بپوشند.
  • جلیقه های نجات بادی معمولاً برای استفاده افراد زیر 16 سال تایید نمی شود.
  • جلیقه های نجات بادی را نباید در PWC یا هنگام اسکی روی آب پوشید.
  • بسیاری از جلیقه های نجات بادی به جای اینکه فقط در یک کیف حمل شوند یا در یک مکان ذخیره سازی قرار گیرند، باید پوشیده شوند.
  • آنها نیاز به نگهداری دوره ای دارند و هزینه کمی بیشتر از جلیقه های نجات سنتی دارند. با این حال، اگر زندگی شما را نجات دهد، ارزش بسیار بالایی دارد.
  • قبل از انتخاب جلیقه نجات بادی، باید دستورالعمل های عملیاتی و برچسب تأیید را بخوانید و درک کنید. سپس، حتما آن را بپوشید.

نکات استفاده از جلیقه نجات بادی

نحوه نگهداری و بازرسی جلیقه نجات بادی با کپسول

از آنجایی که جلیقه‌های نجات زمان زیادی را در یک محیط خشن (به ویژه در سفرهای دریایی در آب های شور) سپری می‌کنند، مهم است که جلیقه‌ها طبق توصیه‌های سازنده سرویس شوند. این کار باعث می شود که جلیقه سالم باشد. هنگامی که آنها سرویس می شوند، بررسی هایی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که کیسه، نوارهای بازتابنده، سگک ها و تسمه ها سالم هستند و سیستم باد و لوله باد دهانی به درستی کار می کنند.

جلیقه ها نیز باید به طور منظم، بین خدمات دریایی، قبل از پوشیدن بررسی شوند. آسیب دیدگی را بررسی کنید و سیلندر گاز را باز کنید تا مطمئن شوید که سوراخ نشده است. اگر سوراخ شده است بلافاصله آن را تعویض کنید. بدون عملکرد صحیح سیلندر گاز، جلیقه باد نمی کند.

مطمئن شوید که کپسول (کارتریج) محکم به داخل پیچ شده است. زمانی که کارتریج ها در ماشین یا قایق قرار می گیرند، می توانند در اثر لرزش مداوم شل شوند. اگر کپسول شل باشد، پس از فعال شدن، گاز می تواند از طریق رزوه خارج شود.

همچنین ارزش دارد که به صورت دستی ژاکت خود را با لوله باد کردن دهانی، باد کنید و یک شب آن را بگذارید. با این کار مشخص می شود که آیا نشتی در کیسه ها وجود دارد یا خیر. به یاد داشته باشید که اگر دمای اتاق در طول شب کاهش یابد، این بر فشار کیسه ها تأثیر می گذارد، بنابراین هنگام ارزیابی هوای جلیقه در صبح روز بعد این را در نظر بگیرید.

جلیقه های بادی مطمئناً بسیار راحت هستند، اما به یاد داشته باشید که در بررسی‌های خود کوشا باشید و طبق توصیه‌های سازنده، سرویس‌های منظم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که در صورت نیاز، کار می‌کنند.

نحوه نگهداری و بازرسی جلیقه نجات بادی با کپسول

راهنمای خرید جلیقه نجات بادی با کپسول

جلیقه نجات بادی مطابق استاندارد ISO 12402-3 تولید می شود. این محصول دارای مواد با استحکام بالا، عملکرد بالا و وزن سبک، طراحی جمع و جور است و می توان از آن در اقیانوس، کشتیرانی در آب های داخلی، ورزش های آبی و ماهیگیری استفاده کرد. جلیقه نجات بادی با کپسول از یک کارتریج (کپسول) CO2 برای پر کردن محفظه هوای داخلی با یک سیم کشش دستی یا بادکننده خودکار در هنگام غوطه ور شدن در زیر آب استفاده می کند.

شما می توانید به انواع جلیقه نجات بادی با کپسول در کشتی داران دسترسی داشته باشید و با توجه به هدف خود، بهترین نوع را با قیمت مناسب خریداری نمایید.


ثبت نظر