favicon-96x96

چراغ جلیقه نجات

تاریخ انتشار: 15 شهریور 1401 ساعت 02:14 تاریخ آپدیت: 15 شهریور 1401 ساعت 02:14
چراغ جلیقه نجات

چراغ جلیقه نجات یک چراغ ایمنی است که به جلیقه نجات متصل می شود. هنگامی که در آب هستید به طور خودکار روشن می شود و به صورت دستی خاموش می شود. نور جلیقه نجات برای شما هنگام سفر در آب مفید است. شما به سرعت همه چیز را در دریا یا آب از طریق این نور ایمن می بینید.

عملکرد باتری در چراغ های جلیقه نجات عالی است، بنابراین ثابت می کند که برای شنا یا قایقرانی در کشتی بسیار مفید است و همچنین دارای LED قدرتمندی است که باعث دوام بیشتر آن می شود. در صورت خرابی در هر شرایطی می توانید به راحتی واحد باتری را با چراغ های ایمنی تعویض کنید.

چراغ های جلیقه نجات هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان بسیار مهم هستند. شما به راحتی می توانید از این چراغ های ایمنی هنگام ماهیگیری، قایقرانی در کشتی و شنا استفاده کنید. همه خواهان ایمنی بیشتری هستند تا این چراغ های ایمنی به راحتی در بازار موجود باشد تا همه آن را بخرند.

چراغ جلیقه نجات

مشخصات چراغ جلیقه نجات چیست؟

برخی از مشخصات چراغ های جلیقه نجات به شرح زیر است:

  • شدت نور چراغ های جلیقه نجات باید 0.75 سی دی باشد.
  • نور در قسمت بالایی جلیقه نجات تنظیم می شود.
  • چراغ جلیقه نجات باید از مواد عایق در برابر آب ساخته شده باشد تا وقتی در آب هستید نتواند با آب تماس پیدا کند.
  • چراغ های جلیقه نجات باید منبع انرژی بسیار کارآمدی داشته باشند که به راحتی شدت نور را حفظ کند.
  • چراغ های جلیقه نجات، تجهیزات نجات غریق هستند. اگر هنگام قایقرانی روی کشتی یا شنا از آن برای بزرگسالان و کودکان استفاده کنید، مفید خواهد بود.
  • باتری چراغ باید از آلکالین ساخته شود تا عملکرد خوبی داشته باشد.
  • چراغ های جلیقه نجات باید دارای سوئیچ دستی باشند.
  • نصب چراغ جلیقه نجات آسان است. در حین نصب، باید مراقب باشید که زاویه نور مناسب باشد زیرا دید بستگی به بخشی از نور در جلیقه نجات دارد.
  • تاریخ انقضا و تمام نورهای جلیقه نجات را بررسی کنید، بخصوص زمانی که بعد از مدت ها از آنها استفاده می کنید.

مشخصات چراغ جلیقه نجات چیست؟

محدوده دید چراغ جلیقه نجات چقدر است؟

محدوده روشنایی چراغ جلیقه نجات بسیار خوب است زیرا با روشن کردن چراغ ها در آب به راحتی می توانید مسافت های زیادی را ببینید. دید چراغ ها به موقعیت ضمیمه بستگی دارد. با نصب چراغ ایمنی در محل صحیح جلیقه نجات، موقعیت دید آن بیشتر قابل لمس خواهد بود.

همه جلیقه های نجات چراغ ندارند. چراغ جلیقه نجات یک چراغ ایمنی است، بنابراین ضروری نیست. این تجهیزات اختیاری در جلیقه نجات است. اگر امنیت بیشتری می خواهید، می توانید چراغ های جلیقه نجات را روی جلیقه نجات اضافه کنید تا به راحتی در آب شنا کنید یا سفر کنید. طول عمر چراغ جلیقه نجات 4 تا 5 سال است و وجود این چراغ از غرق شدن شناگر جلوگیری می کند.

مدت زمان باتری چراغ جلیقه نجات چقدر است؟

مدت زمان باتری جلیقه نجات بستگی به ماده ای دارد که باتری از آن ساخته شده است. باتری های چراغ جلیقه نجات معمولا از آلکالین ساخته می شوند تا عمر باتری مناسب و زیاد باشد. مدت زمان باتری چراغ های جلیقه نجات حداقل 8 ساعت است. برخی از چراغ ها از باتری های لیتیومی ساخته شده اند کهمدت زمان عمر آنها مانند باتری های آلکالینی است.

دوام چراغ های جلیقه نجات به شدت چراغ های جلیقه نجات نیز بستگی دارد. قدرت چراغ های جلیقه نجات به طور معمول cd 0.75 است که تنها دلیل عملکرد بالای باتری آن است.

امروزه بیشتر چراغ های جلیقه نجات، از یک جفت LED تشکیل شده اند که دوام این چراغ ها را افزایش می دهند. جلیقه های نجات دارای LED، دارای محدوده دید بالاتری هستند.همچنینLED  در مقایسه با سایر چراغ های ایمنی موجود در بازار بادوام تر بوده و قدرتمند عمل می کنند.

چگونه چراغ جلیقه نجات را نگهداری و بازرسی کنیم؟

  • چراغ های جلیقه نجات بعد از مدتی نیاز به بازیابی دارند. جلیقه نجات اگر به درستی تمیز نشود کثیف به نظر می رسد و از قدرت پخش نور آن کاسته می شود.
  • اگر جلیقه نجات چراغ دارد، عملکرد چراغ ها را بررسی کنید و باتری آن را بررسی کنید.
  • اگر به درستی نصب نشده و مشکلی در آن وجود دارد، واحد باتری را با باتری جدید تعویض کنید تا نتیجه خوبی داشته باشید.
  • پس از بازرسی، مطمئن شوید که ژاکت را به درستی بسته بندی کرده اید و چراغ ها را در موقعیت صحیح قرار دهید.
  • هنگامی که از جلیقه نجات استفاده نمی کنید، این چراغ های ایمنی را در مکان های خشک قرار دهید تا با رطوبتی که برای چراغ های جلیقه نجات مضر است، تماس نگیرید.
  • این چراغ های ایمنی از مواد ضد آب ساخته شده اند تا در تماس با آب دچار اختلال در عملکرد نشوند.

چگونه چراغ جلیقه نجات را نگهداری و بازرسی کنیم؟

چراغ های جلیقه نجات خود فعال هستند یا دستی؟

چراغ های جلیقه نجات در خارج نصب شده اند تا به راحتی قابل استفاده باشد. این چراغ های ایمنی، تجهیزات خود فعال هستند. این چراغ ها دارای یک کلید هستند که به روشن یا خاموش کردن چراغ کمک می کند.

برخی از چراغ های جلیقه نجات خود فعال می شوند و برخی به صورت دستی در آب روشن یا خاموش می شوند. چراغ جلیقه نجات خودفعال، هنگام سفر در آب، می تواند به سرعت با تماس با آب به طور خودکار روشن شود و به صورت دستی خاموش گردد.

تفاوت بین نور جلیقه نجات و نور بارق

نور جلیقه نجات (Life jacket light): چراغ جلیقه نجات یک چراغ ایمنی است که به جلیقه نجات متصل می شود. هنگامی که در آب هستید به طور خودکار روشن می شود و به صورت دستی خاموش می شود. نور جلیقه نجات برای شما هنگام سفر در آب مفید است. شما به سرعت همه چیز را در دریا یا آب از طریق این چراغ ایمنی می بینید. چراغ جلیقه نجات دارای یک LED قدرتمند است که باعث دوام بیشتر آن می شود.

نور بارق (Strobe light): نور بارق، نوری است که در استروبوسکوپ (stroboscope) استفاده می شود. این در درجه اول برای تولید فلاش های نور استفاده می شود. چراغ های بارق برای اهداف صنعتی و علمی استفاده می شود. در روشنایی برای اهداف ضد برخورد استفاده می شود.

چگونه یک چراغ را در جلیقه نجات نصب کنیم؟

می توانید به راحتی در جلیقه نجات، چراغ نصب کنید. چراغ جلیقه نجات یک چراغ ایمنی است، بنابراین ضروری نیست. این تجهیزات اختیاری در جلیقه نجات است.

اگر ایمنی بیشتری می خواهیم، ​​چراغ های جلیقه نجات را روی جلیقه نجات اضافه می کنیم تا به راحتی در آب شنا یا سفر کنید. از غرق شدن ما جلوگیری می کند. با انجام مراحل زیر می توانید به راحتی چراغ را در جلیقه نجات نصب کنید:

  • از یک وسیله نوک تیز استفاده کنید و سوراخی در جلیقه نجات ایجاد کنید که عمق آن 85 میلی متر است.
  • در قسمت بالایی جلیقه نجات یک سوراخ ایجاد کنید.
  • مطمئن شوید که محل نور در جلیقه نجات به درستی نصب شده است تا اشیا در آب به راحتی برای شما قابل مشاهده باشند.
  • مجموعه محفظه را به آرامی در سوراخ فشار دهید.
  • مجموعه نور را داخل محفظه قرار دهید.
  • مسیر سنسور به پایین جلیقه نجات متصل است.
  • دقت کنید که در حین نصب سنسور را طوری قرار دهید که وقتی در آب هستید این سنسور در آب غوطه ور شود.
  • کلید چراغ جلیقه نجات به طور خودکار روشن می شود که چراغ در آب غوطه ور شود.

پس از نصب، باید سنسور را با فرو بردن در آب بررسی کنید. اگر فلاش از نور می آید، آنگاه به درستی نصب شده است. اگر پس از استفاده طولانی مدت در نور، خوردگی دیدید، واحد باتری را با باتری جدید تعویض کنید تا عملکرد مناسب و ایمن برای استفاده داشته باشد.

چگونه یک چراغ را در جلیقه نجات نصب کنیم؟

راهنمای خرید چراغ جلیقه نجات

همه افراد مشغول در حیطه صنعت دریایی می بایست از یک چراغ ایمنی در جلیقه نجات استفاده کنند. زیرا هنگامی که در آب هستند، این چراغ های ایمنی به طور خودکار روشن می شوند، که ثابت می کند برای مشاهده همه چیز در آب بسیار مفید است. چراغ جلیقه نجات به فرد هنگام شنا در آب کمک می کند یرا چراغ قوه آن به پوشنده کمک می کند همه چیز را در آب ببیند. وقتی به اعماق آب می روید، احساس می کنید که در هنگام شنا چیزی را در آب نمی بینید که مشکل بزرگی است اما با کمک این چراغ ایمنی، برای شما بدون زحمت هر چیزی در دریا قابل مشاهده خواهد بود.

این چراغ ایمنی به راحتی به جلیقه نجات وصل می شود و حمل آن راحت است چرا که بسیار سبک وزن می باشد. چراغ جلیقه نجات هنگام سفر در آب، ماهیگیری، شنا یا هر چیز دیگری که می خواهید در آب انجام دهید ضروری است. شما می توانید چراغ جلیقه نجات را در کشتی داران جستجو و به انواع آن دسترسی داشته باشید و خرید خود را با اطمینان انجام دهید.

 


ثبت نظر