favicon-96x96

حلقه نجات

تاریخ انتشار: 19 شهریور 1401 ساعت 16:48 تاریخ آپدیت: 19 شهریور 1401 ساعت 16:48
حلقه نجات

فرقی نمی‌کند در ساحل، استخر یا پارک آبی نجات غریق باشید، یکی از تجهیزاتی که نمی‌خواهید بدون آن بروید، شناور حلقه‌ای یا حلقه نجات است. حلقه نجات، تجهیزات شناور دایره ای شکل هستند که از تجهیزات و لوازم جانبی غریق نجات به شمار می رود و اغلب در موقعیت های نجات استفاده می شوند. آنها مفید هستند زیرا سر فرد غریق را بالای آب نگه می دارند تا زمانی که شخص را به محل امن برگردانند. شما می توانید به راحتی شناور را در آب بیندازید تا فردی را که در حال غرق شدن است نجات دهید.

شناورها و حلقه های نجات قابل استفاده و ایده آل برای قایق بادبانی تا کشتی های تجاری هستند. آنها به مردم کمک می کنند تا در شرایط اضطراری زنده بمانند زیرا تا زمانی که مسافران بتوانند نجات یابند و نیروی امداد برسد، افراد را بر روی آب نگه می دارند و از غرق شدن جلوگیری می کنند. حلقه نجات در شکل ها و طرح های مختلفی مانند نعل اسبی، حلقه نجات بادی، حلقه نجات EVA، حلقه نجات تزئینی و... وجود دارد تا برای اهداف تفریحی هم قابل استفاده و عرضه باشد.

حلقه نجات

حلقه نجات چیست؟

حلقه نجات Lifebuoy ring همچنین با نام های شناور دریایی (marine life buoy) یا حلقه شناور زندگی (life float ring) نیز نام برده می شود، به طور معمول یک حلقه قرمز رنگ است که هنگامی که شخصی در آب می‌افتد از آن استفاده می شود.

حلقه نجات یک وسیله شناور شخصی است. برای انجام امداد و نجات اضطراری استفاده می شود. شناور بودن آن از غرق شدن در مواقعی که شخصی به طور تصادفی به داخل آب عمیق سقوط می کند، جلوگیری می کند.

به طور معمول، حلقه شناور نجات بر روی سطح آب پرتاب می شود تا با نگه داشتن آن و بیرون کشیدن مصدوم توسط یک امدادگر، به مصدوم کمک کند تا به کمک آن شناور بماند. در این عملیات امدادگر نیازی به تماس با آب ندارد و فقط از زمین خشک کمک می کند. امدادگر نیاز به مراقبت کامل دارد تا در داخل آب کشیده نشود و سقوط نکند.

حلقه نجات دوناتی شکل یا دیسکی شکل معمولاً در کشتی ها در دریا حمل می شود و در کناره ها، نرده ها، عقب کشتی، راه پله ها یا عرشه قابل نصب و دید است. نواحی با سقوط مستقیم به آب مجاور (سواحل) با عمق کافی برای غرق شدن، خطر بالایی دارند و همچنین از حلقه شناور نجات استفاده می کنند. رودخانه ها، دریاچه ها، کانال ها، نهرها و دیگر آبراه های داخلی با اسکله ها، بندرگاه ها، پل ها و دیوارهای بندر نمونه های خوبی هستند. به دلیل خطر سقوط تصادفی از لبه‌ها که به طور بالقوه می‌تواند باعث غرق شدن شود، حلقه‌های شناور نجات وسیله‌ای رایج برای شناسایی در چنین مکان‌هایی هستند.

حلقه نجات چیست؟

استانداردهای حلقه نجات چیست؟

حلقه شناور نجات باید دارای رنگی نمایان و جلب توجه کننده باشد که برای امدادگر از فاصله مناسب و فرد در آب، در برابر امواج متلاشی کننده کاملاً قابل مشاهده باشد. نارنجی پر رنگ بین‌المللی، رنگی است که توصیه می‌شود زیرا با دریا و آسمان متضاد است و در طول روز و شب نیز با کمی نور به راحتی قابل مشاهده است. همچنین رنگی است که به طور جهانی برای دستگاه های نجات ایمنی آب شناخته شده است.

متریال و بافت داخلی و خارجی حلقه نجات باید سفت و در عین حال سبک و شناور باشد. همچنین باید ضد پوسیدگی و کپک زدگی باشد. پوسته سخت بیرونی از موادی مانند پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده در حالی که پرکننده قسمت داخلی از فوم پلی اورتان جهت سبکی و قابلیت شناور ماندن بر روی آب، ساخته شده است.

حلقه نجات در اندازه های مختلف موجود است اما قوانین دریایی بین المللی ابعاد استاندارد را به این شرح اعلام کرده است: دارای قطر داخلی حداقل 16 اینچ (400 میلی متر) و حداقل 32 اینچ (800 میلی متر) برای قطر بیرون. محدوده وزن حداقل 2.5 کیلوگرم و حداکثر 6 کیلوگرم است. حلقه نجات 30 اینچی 2.5 کیلوگرمی رایج ترین اندازه مورد استفاده در کشتی ها و بنادر است.

علت ابعاد اعلامی به این دلیل است که اندازه آن برای بزرگسالان بهینه می باشد تا به راحتی از آن استفاده کنند و همچنین شناوری بیشتری را ارائه می دهد و می تواند تلفات را به حداقل برساند.

کشتی‌های باربری تعداد مشخصی حلقه‌ نجات را با توجه به طول کشتی (بر حسب متر) حمل می‌کنند. حداقل تعداد انطباق برای کشتی های 100 متری یا کمتر، 8 و برای کشتی های تا ارتفاع 150، 200 و بیش از 200 متر به ترتیب 10، 12 و 14 است.

مزایای استفاده از حلقه نجات

تجهیزات نجات غریق از اهمیت بالایی برخوردار است. نگهبانی که مجهز نیست، قطعاً انجام امدادرسانی به موقع حتی در شرایطی که ممکن است موضوع مرگ و زندگی باشد، بسیار سخت خواهد بود. بنابراین، داشتن تمام ابزارهای لازم برای تجارت برای آسان و مؤثر کردن وظایف، بسیار مهم است. یکی از وسایلی که هر نجات غریق باید داشته باشد، شناور حلقه ای است. آنها معمولاً شناورهایی به شکل دونات در رنگ های سفید یا نارنجی بین المللی هستند و به دلیل اینکه در موقعیت های مخاطره آمیز بسیار مفید هستند، نجات دهنده در نظر گرفته می شوند. هر نجات غریق اساساً به دلایل زیر به یک شناور حلقه ای با کیفیت بالا نیاز دارد.

  • آنها می توانند در مکان هایی با شرایط سخت که عملیات نجات انجام دادن برای شخص نجات غریق دشوار باشد، عمل کنند. همچنان این امکان را فراهم می کند، تا فرد قربانی هوشیار، بدون اینکه حتی نجات غریق شخصاً به داخل آب برود، نجات یابد.
  • آنها حتی زمانی که نجات غریق از قربانی فاصله زیادی دارد، زمان کوتاه و سریعی را برای نجات ارائه می دهند. این به لطف طناب پرتابی است که اکثر حلقه‌ها با آن عرضه می‌شوند یا می‌توان طناب را به‌طور جداگانه خریداری کرد تا به یک شناور مجهز شود و آن را در مأموریت‌های نجات مؤثرتر کند. این می تواند بسیار مهم باشد، زیرا ایمنی قربانی قبل از اینکه نجات غریق بتواند به آنها برسد، تضمین می شود.
  • اکثر آنها با مواد نرم ارتجاعی ساخته شده اند که آنها را برای تنظیمات، مناسب تر می کند. آنها دارای واحد بسته ای از فوم جامد هستند که آنها را بادوام می کند. با یک حلقه نجات با کیفیت بالا، یک نجات غریق می تواند برای مدت طولانی از تمام مزایای آن بهره مند شود.
  • موادی که از آنها ساخته شده‌اند به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر دما و شرایط آب و هوایی شدید مقاومت کنند. از این رو نه کپک جمع می کنند و نه می پوسند. آنها برای تنظیمات آبکی در فضای باز عالی هستند.
  • آنها در اندازه های مختلف هستند و این امکان را برای نجات غریق برای نجات کودکان و بزرگسالان فراهم می کند.
  • الحاق طناب محکم و مناسب، وظایف یک نجات غریق را آسان‌تر می‌کند، زیرا زمانی که حلقه به سمت قربانی پرتاب می شود و قربانی به طور ایمن آن را می گیرد، با این طناب می تواند به محل امنی کشیده شود. این طناب ها برای صرفه جویی در زمان در موقعیت های دشوار، اما خطرناک طراحی شده اند.

نکات انتخاب بهترین حلقه نجات

در بازار، قطعا گزینه های مختلفی برای این تجهیز نجات وجود دارد. بنابراین در هنگام انتخاب و خرید حلقه نجات باید موارد مهم و حیاتی را در نظر بگیرید. وقتی به دنبال بهترین و مناسب ترین حلقه نجات هستید، می بایست موادی که از آنها ساخته شده است را در نظر بگیرید. این ماده می تواند تعیین کند که آیا حلقه سبک وزن، اما در عین حال بادوام است یا خیر. وزن سبک بسیار مهم است زیرا شما می خواهید زمانی که نیاز است بتوانید حلقه را به درستی و نزدیکترین فاصله به شناگر پرتاب کنید.

اندازه را نیز باید در نظر گرفت. داشتن یک سایز مناسب برای کودکان و سایز دیگر مناسب برای بزرگسالان می تواند مفید باشد. با انتخاب دقیق، باید اندازه ای پیدا کنید که بتواند برای تمامی سنین و جثه مناسب باشد.

طناب پرتاب نیز مهم است که در نظر گرفته شود، زیرا تعیین می کند که چقدر راحت می توان شناور را با قربانی روی آن کشید. باید به اندازه کافی قوی و راحت باشد تا دست ها در طول ماموریت آسیب نبینند. شناور حلقه ای یکی از مهم ترین تجهیزات نجات غریق است. همراه با بهترین طناب پرتاب، قطعاً انجام وظایف شما را آسان‌تر می‌کند، مخصوصاً زمانی که بدانید چگونه از شناور به روش صحیح استفاده کنید.

نکات انتخاب بهترین حلقه نجات

راهنمای خرید حلقه نجات

حلقه شناور نجات برای قایق رانان حرفه ای، کارگران دریایی در قایق های کاری، کشتی های تجاری و ماهیگیران حرفه ای، دکل و سکوهای نفتکش مناسب و برای استفاده در شرایط پرخطر یا خطرناک طراحی شده است. قیمت لباس غوطه وری را چک نمایید و با مناسب ترین قیمت، خرید خود را ثبت نمایید.

شما در کشتی داران می توانید به انواع حلقه شناور دسترسی داشته باشید و با حق انتخاب گسترده، می توانید بهترین گزینه را برای نیازهای خود پیدا کنید. ما بر این آگاه هستیم که هدف اصلی شما حفظ ایمنی شناگران است، بنابراین کشتی داران نیز این هدف را الویت خود قرار داده تا مشتریان عزیز، از خرید خود رضایت کامل داشته باشند.


ثبت نظر