favicon-96x96

Ship Electronics الکترونیک کشتی

تاریخ انتشار: 19 مهر 1399 ساعت 11:44 تاریخ آپدیت: 19 مهر 1399 ساعت 11:44
Ship Electronics  الکترونیک کشتی

الکترونیک کشتی

دستگاه های الکترونیکی طبقه بندی شده برای استفاده در محیط دریایی. تمام وسایل الکترونیکی مورد استفاده در آن باید به گونه ای طراحی شوند که در محدوده کوچک پل قرار گیرند و با آب نمک تماس داشته باشند ، بنابراین بسیار مقاوم در برابر آب یا ضد آب هستند. طیف گسترده ای از وسایل الکترونیکی دریایی در بازار موجود است.

برخی از دستگاه های رایج موجود در کشتی های مدرن عبارتند از:

 سیستم های خودکار فرمان

این سیستم ها باید داده ها را از بسیاری از دستگاه های موجود در کشتی هماهنگ کرده و با سیستم های کنترل و پیشرانه رابط داشته باشند تا کشتی در یک مسیر از پیش تعیین شده نگه داشته شود.

نقشه کش

chartplotter وسیله ای است که در ناوبری دریایی برای ترکیب داده های GPS با نمودار پیمایش الکترونیکی (ENC) برای نمایش موقعیت ، عنوان و سرعت کشتی استفاده می شود و ممکن است اطلاعات اضافی را از رادار ، سیستم های اطلاعات خودکار (AIS) یا حسگرهای دیگر نشان دهد . نمودارگرهای الکترونیکی باید با یک یا چند رایانه مورد استفاده قرار گیرند و همچنین ممکن است داده های حسگرهای دیگر مانند دستگاه های اکولوکاتور ، رادار و / یا سونار یا سیستم های اطلاعاتی خودکار را نمایش دهند.

قطب نما

قطب نماهای کشتی مدرن از یک سری حسگرهای ژیروسکوپ فیبر نوری و رایانه برای مکان یابی در شمال استفاده می کنند. این سیستم معمولاً شامل سنسورها ، تجهیزات کنترل و نمایشگر و رابطی است که با سایر تجهیزات ناوبری کشتی و سیستم موقعیت یابی جهانی مرتبط است.

سونار

دستگاه های صوتی با استفاده از پالس های صوتی ساطع شده و شناسایی شده برای تعیین مکان اجسام زیر آب. این شامل فرستنده ها ، گیرنده ها و تجهیزات مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل اطلاعات صوتی است.

GPS

سیستم های موقعیت یابی جهانی سیستم های ناوبری رادیویی مستقر در فضا هستند که پالس های ناوبری بسیار دقیق را برای کاربران در زمین یا نزدیک زمین پخش می کنند.

نظارت و مدیریت سوخت

افزایش قیمت سوخت های دریایی و افزایش مقررات آلایندگی منجر به پیشرفت در فن آوری مورد استفاده برای اندازه گیری ، نظارت و گزارش مصرف سوخت شده است. دستگاه های MFM الکترونیکی می توانند هزینه های سوخت را کاهش دهند و بازده عملیاتی را افزایش دهند.

رادیو VHF دریایی

رادیوی Marine VHF برای احضار خدمات نجات و برقراری ارتباط با بندرها ، قفل ها ، پل ها و مارین ها توسط همه کشتی های بزرگ و بیشتر صنایع کوچک دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. یک مجموعه دریایی VHF ترکیبی از یک فرستنده و گیرنده است و فقط با فرکانس های استاندارد و بین المللی مشخص شده برای استفاده دریایی کار می کند.

رادار

رادار یک سیستم تشخیص جسم است که امواج الکترومغناطیسی ساطع می کند و فعل و انفعالات آنها با اجسام را تجزیه و تحلیل می کند. سیستم های راداری قادر به شناسایی برد ، ارتفاع و سرعت اجسام متحرک و ثابت مانند هواپیما ، کشتی ، وسایل نقلیه زمینی و سازندهای هواشناسی هستند.


ثبت نظر