favicon-96x96

کشتی سازی ( Vessel Construction)

تاریخ انتشار: 19 مهر 1399 ساعت 11:15 تاریخ آپدیت: 19 مهر 1399 ساعت 11:15
کشتی سازی ( Vessel Construction)

کشتی سازی / ساخت کشتی

کشتی سازی ساخت کشتی است که در یک مرکز تخصصی معروف به کارخانه کشتی سازی انجام می شود. کشتی سازان ، کشتی ساز نیز نامیده می شوند ، کارگرانی هستند که در ساخت و تعمیر کشتی تخصص دارند. ساخت قایق را قایق سازی می نامند. با توجه به ابعاد و وسعت كوچك شناورهای تولید شده ، قایق ها لزوماً به خدمات كامل کشتی سازی احتیاج ندارند اما ممكن است در یك قایقرانی یا حتی تاسیسات خصوصی كوچكتر ساخته شوند.

ساخت بلوک یک روش کشتی سازی مدرن است که شامل مونتاژ بخشهای پیش ساخته است. مقاطع روبنایی در یک کارخانه کشتی سازی از قبل ساخته می شود ، به حوض ساختمان منتقل می شود (یا لغزش) و سپس در جای خود قرار گرفته و متصل می شود. برخی از کشتی سازی های مجهزتر می توانند تجهیزات و تجهیزات را در بلوک ها ، لوله ها ، لوله کشی ها و کابل های برق از پیش نصب کنند. هرچه اجزای بیشتری را می توان قبل از مونتاژ نهایی در بلوک ها تعبیه کرد ، هنگامی که بدنه به هم جوش خورده است ، به تلاش کمتری نیاز است.

 

از دهه 40 ، کشتی های مدرن از فولاد جوش داده شده ساخته شده اند. اولین کشتی های تولید شده با این روش با مقاومت ناکافی در شکست ، که به ترک های ساختاری نادر اما ویران کننده اجازه می دهد ، مشکل داشتند. توسعه فولاد تخصصی در دهه 50 مشکل شکستگی شکننده را تا حد زیادی برطرف کرده است ، اگرچه هنوز هم مواردی به دلیل استفاده بی رویه از فولاد درجه A و B وجود دارد. به نظر می رسد این مشکل زمانی ایجاد می شود که از فولاد با مقاومت ناشناخته یا FATT (دمای انتقال ظاهر شکست) در پوسته های کناری استفاده شود. با وجود این حوادث گاه به گاه ، به نظر می رسد بیشتر مشکلات شکستگی شکننده روشهای جدید و مقررات من را برطرف نکرده است.

بسته به نوع طراحی و مواد ، شناورها به نقطه ای از طول عمر خود می رسند که بازسازی و تعمیر آن غیر عملی یا غیرممکن می شود. تخریب کشتی ها کشتی شکنی نامیده می شود - فرایندی که برای استفاده مجدد و بازیافت مواد و اجزای آن طراحی شده است. تجهیزات اغلب می توانند در کشتی های دیگر مورد استفاده مجدد قرار بگیرند ، و فلزات (به ویژه فولاد) برای بازیافت قراضه جدا می شوند ، و بدنه ها در قبرستان های کشتی دور ریخته می شوند.


ثبت نظر