favicon-96x96

اجاره انکر‌ هندلینگ

تاریخ انتشار: 22 مرداد 1401 ساعت 17:47 تاریخ آپدیت: 22 مرداد 1401 ساعت 17:47
اجاره انکر‌ هندلینگ

همه افراد عام به این امر واقف هستند که سکوهای نفتی و دکل های حفاری در وسط اقیانوس یا در دریاهای آزاد قرار دارند. اما همانطور که درک این موضوع آسان است، این سوال مطرح می شود که چه نوع کشتی هایی به چنین سکوهای نفتی کمک می کنند تا به وسط اقیانوس برسند؟ پاسخ این سوال، کشتی یدک کش انکر هندلینگ (AHTS) است.

یدک کش هندلینگ لنگر یک کشتی نیروی دریایی است که صرفاً با هدف کشیدن یا بکسل کردن یک سکوی نفتی یا یک کشتی سروکار دارد. وقتی صحبت از سکوهای نفتی به میان می آید، این یدک کش ها ضروری ترین تجهیزات را تشکیل می دهند، زیرا بدون کمک کشتی های یدک کش انکر (لنگر) هندلینگ، قرار دادن سکوهای نفتی در مناطق دریایی و اقیانوسی مورد نیاز غیرممکن خواهد بود.

طراحی کشتی یدک کش انکر هندلینگ

کشتی‌های یدک‌کش هندلینگ لنگر (anchor handling tug supply vessels) دارای تجهیزاتی شبیه جرثقیل معروف به وینچ (winch) هستند که می‌تواند به سکوهای نفتی متصل شود و سپس در آب آنها را به حرکت درآورد. پس از آن، "تامین کننده لنگر" که به عنوان بخشی از نام کشتی ذکر شده است، اجازه داده می شود تا در آب دریا غرق شود تا دکل ها ثابت بماند.

کشتی‌های AHTS نوعی کشتی‌های تدارکاتی هستند که یدک کش و لنگر را نه تنها به سکوهای نفتی بلکه برای بارج‌های حمل بار نیز تامین می‌کنند. از نظر فنی، AHTS یک کشتی دریایی بسیار بزرگ است، عمدتاً به دلیل تجهیزاتی که حمل می کند - یدک کش و لنگر همراه با وینچ ها.

در حین حرکت کشتی ها برای انتقال چنین حجم سنگینی همچون دکل ها و سکوهای نفتی، احتمال واژگونی، طبیعی است بنابراین کشتی های AHTS متناسب با چنین شرایطی، طراحی و ساخته و مجهز به تجهیزات تخصصی شده اند.

علاوه بر یدک‌کشی و بکسل سکوهای نفتی، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این کشتی‌های انکر هندلینگ این است که در مواقع اضطراری به عنوان کشتی‌های نجات برای سایر کشتی‌ها نیز عمل می‌کنند. اگر یک کشتی یا یک قایق نیاز به جابجایی فوری لنگر یا یدک‌کشی داشته باشد، و اگر یک یدک کش حمل لنگر در مجاورت اقیانوس باشد، آن‌ها منبع کمک بزرگی برای چنین کشتی‌هایی هستند که به گل نشسته‌اند.

انکر هندلینگ

ویژگی های کشتی یدک کش هندلینگ لنگر

کشتی‌های یدک کش هندلینگ لنگر بسیار قوی، هدفمند و متفاوت از کشتی‌های بندری یا حتی کشتی‌های اقیانوسی هستند. یدک کش های لنگر نسل جدید، برای تداوم و بقیا در سخت ترین شرایط دریا، با در نظر گرفتن ایمنی، راحتی و کارایی کامل خدمه ساخته شده اند. آنها محدودیت ها و کاربردهای خاص خود را دارند و آنها را به گزینه برتر برای عملیات پهلوگیری در زیر دریا در میادین نفت و گاز دریایی تبدیل می کند.

هم چنین کشتی‌های تامین یدک کش لنگر دارای ویژگی‌های مشترک هستند و طیف وسیعی از فرآیند کار را در مناطق خاص دارند. الزامات شغلی همراه با ویژگی هایی است که در زیر ذکر شده است:

  • کشتی های AHTS دارای رتبه موتور (BHP) بالاتری هستند که آنها را به اندازه کافی قدرتمند می کند تا برای مشاغل تخصصی مانند انکر هندلینگ مورد استفاده قرار گیرند.
  • آنها با ترکیبی از پیشرانه های متعدد (بو و استرن) با سیستم های CPP دو پیچ مجهز شده اند که ویژگی های فوق العاده ای برای جابجایی کشتی ها ارائه می دهند که به چنین کشتی هایی اجازه می دهد در هر شرایط جوی دریایی، کار کنند.
  • مقدار زیادی از فضای عقب عرشه کشتی یدک کش هندلینگ لنگر تقویت شده تا به کشتی اجازه می دهد تا حتی بزرگ ترین لنگرها، سیم های سنگین، زنجیر، شناورها و سایر تجهیزات مرتبط را نگهداری و جابجا کند.
  • AHTS دارای سیستم چند درام بسیار قدرتمندی است و وینچ‌های دوقلوی آن، هر کدام برای بکسل کردن و جابجایی لنگرها استفاده می‌شوند.
  • به دلیل در دسترس بودن قفسه‌های بزرگ قفل شدن با ظرفیت بالا، می‌توان مقدار کافی زنجیره لنگر را روی این کشتی‌ها قرار داد.
  • AHTS شناورهای چند منظوره ای هستند که حتی می توانند وظایف قایق های تامین کننده معمولی مانند حمل حجم انبوه آب، سوخت و محموله های عرشه را انجام دهند.

کاربردهای انکر‌هندلینگ تاگ (AHTS)

به طور مشابه، کشتی یدک کش انکر هندلینگ (AHTS) را می توان در کاربردهای متنوعی که در صنعت دریایی مورد نیلز است را استفاده کرد. آنها می توانند به شرح زیر باشند:

  • AHTS به عنوان قایق های کاری چند منظوره در میدان نفت و گاز دریایی استفاده می شود. آنها می توانند عملیات یدک کشی، جابجایی دکل ها، انجام وظایف تامین عمومی را با حمل محموله های خشک و مایع مانند سیمان، گل، آب شیرین، نفت کوره و غیره برای تاسیسات دریایی در صورت لزوم انجام دهند.
  • اگر یدک کش های اقیانوس به راحتی در دسترس نباشند، این تجهیزات کار می توانند نقش نجات را ایفا کنند.
  • عمل محکم شدن دکل ها، لنج ها، نیمه شناورها، بارج ها و غیره را می توان با کمک این نوع شناورها انجام داد. این کشتی‌ها می‌توانند در سخت‌ترین شرایط دریا و همچنین در آب‌های بسیار عمیق عملکرد مؤثری داشته باشند.
  • نصب و ثبات شناورها، پهلوگیری SBM و لنگرهای زیر دریا به طور ایده آل با کمک انکر هندلینگ تاگ انجام می شود.
  • امروزه، آنها به تدریج برای بکسل و جابجایی سازه های جدیدتر فراساحلی مانند سکوهای TLP یا حتی سکوهای مبتنی بر گرانش و غیره، مورد استفاده قرار می گیرند.

کشتی یدک کش انکر هندلینگ

افزایش استفاده از AHTS

از آنجایی که AHTS یک تسهیلات چند منظوره را فراهم می کند، به عنوان کشتی های نیروی دریایی در یک منطقه با تجارت دریایی، تقاضای بالایی دارد. همچنین از آنجایی که امروزه، حفاری برای جستجوی نفت در نواحی اقیانوسی افزایش یافته است و یک فعالیت منظم است، افزایش تقاضا و استفاده از AHTS بسیار مرتبط و منطقی است.

اگرچه دانش در مورد AHTS چندان رایج نیست، اما در میان افرادی که کار معمول آنها شامل حمل و نقل دکل نفت است، مفهوم AHTS چیز جدیدی نیست. کشتی‌های یدک‌کش تامین کننده لنگر، درست از زمانی که حفاری نفت در اقیانوس‌ها به عنوان یک گزینه مطرح شد، بخش جدانشدنی صنعت حفاری نفت بوده است.

همچنین به عنوان نکته قابل تأمل، می‌توان به این نکته اشاره کرد که از آنجایی که این شناورها شامل هندلینگ لنگر هستند و برای نجات سایر وسایل نقلیه استفاده می‌شوند، می‌توان از آنها به عنوان ابزاری مؤثر برای جلوگیری از واژگونی سکوی نفتی و سایر حوادث ناگوار در کشتی استفاده کرد.

اجاره انکر هندلینگ

کشتی های AHTS (یدک کش حمل لنگر) به ما این امکان را می دهند که خدمات لنگر قابل اعتمادی را در سراسر جهان ارائه دهیم. این به این دلیل است که کشتی‌های AHTS به ‌طور ویژه برای پاسخگویی به نیازهای اکثر پروژه‌های جابجایی لنگر تعبیه و تجهیز شده‌اند. ارائه با موفقیت خدمات هندلینگ لنگر ، به پروژه‌ها اجازه می‌دهد طبق برنامه به کار خود ادامه دهند.

در این مقاله به تفسیر کشتی های انکر هندلینگ ، مزایا و کاربرد آن در شرایط مختلف، اشاره کردیم. جزئیات زیادی وجود دارد و به همین دلیل، حساب کردن روی شرکتی که بر همه آنها تسلط دارد، کار را راحت و تضمین می نماید.

کشتی داران با تقریبا 40 سال تجربه در زمینه خدمات بندری، دریایی و لجستیکی است که از یدک کشی گرفته تا آژانس های حمل و نقل را شامل می شود. این امر تخصص در چندین شاخه از تجارت را تضمین می کند و به ما امکان می دهد دیدگاه گسترده تری را به مشتریان منتقل کنیم.

در این بین در کشتی داران ارتباط میان فعالان حوزه صنعت دریایی به راحتی شکل گرفته و شما سریع ترین و مطمئن ترین مسیر را برای اجاره انکر هندلینگ و دریافت سایر خدمات مرتبط با لنگر، طی می نمایید.

تیم مجرب کشتی داران، بستری را آماده نموده تا اجاره کشتی یدک کش هندلینگ لنگر چه از سوی موجر و چه مستاجر در مناسب ترین قیمت و مطمئن ترین روش پیش رود و خدمات مرتبط با لنگر و انکر هندلینگ تاگبوت، به بهترین نحو ارائه و دریافت شود.


ثبت نظر