favicon-96x96

کشتی باری

تاریخ انتشار: 30 شهریور 1399 ساعت 16:07 تاریخ آپدیت: 30 شهریور 1399 ساعت 16:13
کشتی باری

کشتی باری  ( شناور حمل بار )

به هر نوع کشتی یا هر کشتی دیگری که کالاها و مواد سنگین را از یک بندر به بندر دیگر منتقل کند ، کشتی باری گفته می شود. اینها همچنین به عنوان باری شناخته می شوند و هزاران نفر از آنها در هر زمان دریاهای زمین را ازدحام می دهند ، زیرا عمده خدمات تجارت بین المللی را بر عهده دارند. حتی امروزه حمل و نقل بهترین روش حمل و نقل و انتقال کالاهای تجاری و هر نوع کالای تجاری در نظر گرفته شده است. دلیل آن این است که بسیار ایمن و بسیار ارزان است.عمدتا چهار نوع کشتی باری وجود دارد و آنها بر اساس محموله هایی که حمل می کنند طبقه بندی می شوند ، یعنی. شناورهای باری عمومی ، شناورهای چند منظوره ، حمل و نقل فله خشک و آخرین مورد نه بیشتر از همه ، تانکرها. کشتی های باری عمومی عمدتا کالاهای بسته بندی شده مانند غذا ، کفش ، پوشاک ، مواد شیمیایی ، ماشین آلات ، مبلمان و وسایل نقلیه موتوری و غیره را حمل می کنند.

این تانکرها شناورهایی هستند که به ویژه کانتینرهایی برای حمل محموله مایع مانند فرآورده های نفتی طراحی شده اند. حامل های فله خشک مواد سست نشده بسته بندی شده مانند دانه های غذایی ، ذغال سنگ و سایر محصولات مشابه را حمل می کنند. کشتی های چند منظوره به نام خود صادق هستند و انواع کالاها را اعم از مایع یا محموله های عمومی حمل می کنند. آنها دارای ظروف و سیستم ذخیره سازی جداگانه برای همه این کالاها هستند.

 

انواع کشتی های باری

نوع دیگری از مشخصات ، کشتی های باری را به دو دسته مختلف دیگر تقسیم می کند ، یعنی آسترها و کشتی های آزاد. کشتی هایی که در یک مسیر از قبل برنامه ریزی شده حرکت می کنند و تعرفه هایی را نیز دریافت کرده اند ، آستر یا باری نامیده می شوند. از طرف دیگر کشتی هایی که هیچ برنامه یا مسیری از پیش تعیین شده را دنبال نمی کنند و توسط کاربران مختلف برای حمل کالاهای خود با قیمت قراردادی ثابت اجاره داده می شوند ، کشتی های آزاد نامیده می شوند.

شرکت های حمل و نقل کوچکتر معمولاً کشتی های آزاد را انتخاب می کنند زیرا ناوگان کافی برای انجام سفرهای لاینر ندارند. در برخی موارد کشتی های باری مسافران کمی را نیز به همراه دارند. بنابراین هر کشتی که توانایی حمل 12 مسافر یا بیشتر را همراه با بارها داشته باشد ، لنج باری مسافربر نامیده می شود.

 

کشتی های حال حاضر

اگرچه می توان تاریخچه کشتی های باری را به دوران قبل از میلاد مسیح بازگرداند ، اما حمل و نقل سازمان یافته از نیمه دوم هزاره دوم بعد از میلاد آغاز شد اما بزرگترین تهدیدها دزدان دریایی بودند. وقوع دزدی دریایی در دریا ، سفرهای دریایی را به یک وظیفه دلهره آور تبدیل می کند ، بنابراین چنین کشتی های باری برای دفاع از خود به شدت مسلح بودند. در بعضی موارد قبلاً یک کشتی جنگی وجود داشت که هنگام حمل کالاهای عظیم به آنها دستور داده می شد این کشتی ها را همراهی کنند. در زمان کنونی با ورود دریاهای بی قانون به حوزه های قضایی این تهدیدات کم و بیش از بین رفته است.

کشتی های باری مدرن شناورهای سنگین و کاملاً ساخته شده ای هستند که می توانند سخت ترین شرایط آب و هوایی را تحمل کنند. آنها به روشی برای بهینه سازی فضا و افزایش ظرفیت کانتینر طراحی شده اند. اکثر این کشتی های باری مجهز به مکانیزمی برای بارگیری و تخلیه بار هستند مانند جرثقیل های طراحی شده و در نتیجه باعث سریع و کارآمد بودن آنها می شود. از زمان معرفی خطوط حمل بار مدرن ، مسیر های طولانی طی می‌کنند .

 

اگر این مقاله را دوست داشتید ، مقالات مربوط به کشتی های جنگی چیست و کشتی تفریحی چیست را بخوانید.

 


ثبت نظر