favicon-96x96

حقایقی درباره مثلث برمودا یا مثلث شیطان

تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1402 ساعت 11:06 تاریخ آپدیت: 31 اردیبهشت 1402 ساعت 11:09
حقایقی درباره مثلث برمودا یا مثلث شیطان

دنیا مکانی زیبا با شگفتی های پنهان بسیاری است. در طول سال ها، شگفتی های بسیاری توجه مردم را به خود جلب کرده است، از آتلانتیس گرفته تا باغ های معلق بابلی. مثلث برمودا بزرگترین معمای حل نشده دوران معاصر است که علاوه بر آن به عنوان مثلث شیطان نیز شناخته می شود. با این حال، مثلث برمودا تمام آن چیزی نیست که درباره این منطقه باورنکردنی باید بدانید.

مثلث برمودا یا مثلث شیطان، بخشی از اقیانوس اطلس شمالی در نزدیکی آمریکای شمالی است که گفته می شود در آن بیش از 50 کشتی و 20 هواپیما به طور مرموزی ناپدید شده اند. این منطقه که مرزهای آن مورد توافق جهانی قرار نگرفته است، دارای یک شکل مثلثی مبهم است که با سواحل اقیانوس اطلس فلوریدا (در ایالات متحده)، برمودا و آنتیل بزرگ مشخص شده است. گزارش ‌های مربوط به رویدادهای غیرقابل توضیح در این منطقه به اواسط قرن نوزدهم بازمی‌گردد. در آن زمان گروه های کاوشگر تعدادی کشتی را کشف کردند که بدون هیچ دلیل مشخصی رها شده بودند. اما برخی دیگر هرگز دیده نشدند یا از آن ها خبری شنیده نشد و مفقود شدن برخی هواپیما گزارش شده است.

گفته می شود که برخی ماموریت های نجات هنگام پرواز در منطقه ناپدید شده اند. با این حال، لاشه هواپیما پیدا نشده است، و برخی از تئوری های ارائه شده برای توضیح اسرار مکرر خیالی بوده است. اگرچه تئوری های ماوراءالطبیعه برای این ناپدید شدن ها فراوان است، عوامل ژئوفیزیکی و محیطی به احتمال زیاد مسئول هستند. یک فرضیه این است که خلبانان با نزدیک شدن به مثلث برمودا، خط آگونیک را در نظر نگرفتند (جایی که نیازی به جبران تغییرات قطب نما نیست) که منجر به خطای ناوبری و فاجعه قابل توجهی شد. یکی دیگر از نظریه های رایج این است که کشتی های مفقود شده توسط به اصطلاح "امواج سرکش" سقوط کرده اند، که امواج عظیمی هستند که می توانند به ارتفاع 100 فوت (30.5 متر) برسند و از نظر تئوری به اندازه کافی قدرتمند هستند تا تمام شواهد یک کشتی یا هواپیما را از بین ببرند.

مثلث برمودا (مثلث شیطان) در اقیانوس اطلس قرار دارد که طوفان ها از جهات مختلف می توانند همگرا شوند و احتمال وقوع امواج سرکش را افزایش دهند. به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی، "هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ناپدید شدن های مرموز با فرکانس بیشتری در مثلث برمودا نسبت به هر منطقه بزرگ و پرمسافر اقیانوس دیگر رخ می دهد، وجود ندارد." و قایق‌ ها و پروازها بدون هیچ رویدادی با جسارت در مثلث به حرکت در می آیند.

بررسی منطقه برمودا

برمودا، قلمرو خودگردان برون مرزی بریتانیا در غرب اقیانوس اطلس شمالی، مجمع‌الجزایری متشکل از 7 جزیره اصلی و حدود 170 جزیره و صخره دیگر بوده که در 650 مایلی (1050 کیلومتری) شرق کیپ هاتراس (کارولینای شمالی، ایالات متحده) واقع شده است. برمودا نه از نظر زمین شناسی و نه از نظر فضایی با هند غربی که بیش از 800 مایل (1300 کیلومتر) در جنوب و جنوب غربی قرار دارد، مرتبط نیست. این مجمع الجزایر حدود 24 مایل (40 کیلومتر) طول و به طور متوسط کمتر از 1 مایل (1.6 کیلومتر) عرض دارد. جزایر اصلی به شکل یک قلاب ماهی در کنار هم قرار گرفته اند و توسط پل هایی به هم متصل می شوند. بزرگترین جزیره جزیره اصلی است که 14 مایل (22.5 کیلومتر) طول و 1 مایل عرض دارد. قله با ارتفاع 259 فوت (79 متر) در جزیره اصلی، بلندترین نقطه و پایتخت همیلتون است.

  • آب و هوا و پوشش گیاهی برمودا

جزایر مرجانی برمودا از لایه ای به ضخامت 200 فوت (60 متر) از سنگ آهک دریایی تشکیل شده است که سطح یک رشته کوه آتشفشانی خاموش و غوطه ور را که بیش از 14000 فوت (4300 متر) از کف اقیانوس بالا می رود، می پوشاند. سطح سنگ آهک توسط یک لایه کم عمق از خاک حاصلخیز پوشیده شده است. این جزایر توسط صخره های مرجانی احاطه شده اند و دریاچه یا رودخانه ندارند، اما خاک بسیار متخلخل است و آب ایستاده مشکلی ندارد.

آب و هوا معتدل، مرطوب و مساوی است. آگوست گرم ترین ماه با میانگین حداکثر دمای روزانه 86 درجه فارنهایت (30 درجه سانتیگراد) و فوریه سردترین ماه با میانگین پایین ترین دمای شبانه 57 درجه فارنهایت (14 درجه سانتیگراد) است. میانگین بارندگی سالانه حدود 57 اینچ (1450 میلی متر) است. دوره های خشک گاه به گاه می تواند حیاتی باشد، زیرا تامین آب آشامیدنی تقریباً به طور کامل به بارندگی بستگی دارد. (همچنین چندین چاه و کارخانه تقطیر آب دریا وجود دارد). پوشش گیاهی آن نیمه گرمسیری است و شامل درختچه های گلدار مانند بوگنویل، نیلوفرهای عید پاک، خرزهره، هیبیسکوس و پوانستیا است. درختان نخل، کاج، کاسورینا و حرا در بیشتر جزایر یافت می شوند. سالانه تعدادی از پرندگان مهاجر از این جزایر بازدید می کنند. دیگر حیات وحش به مارمولک ها و قورباغه ها محدود می شود.

  • جمعیت و دین مردم برمودا

حدود سه پنجم جمعیت از اجداد کامل یا مختلط آفریقایی هستند، از جمله مهاجران از هند غربی یا فرزندان آنها، ساکنان کیپ ورد و نوادگان بردگانی که از دیگر نقاط جهان جدید یا آفریقا آورده شده بودند، قبل از اینکه بریتانیا تجارت برده را در سال 1807 غیرقانونی کند. سفیدپوستان (افراد با اصل و نسب اروپایی) یک سوم دیگر جمعیت را تشکیل می دهند و شامل آنهایی می شوند که تبار بریتانیایی و آمریکایی و همچنین فرزندان کارگران پرتغالی از مادیرا و آزور هستند که از اواسط قرن نوزدهم به برمودا مهاجرت کرده اند. انگلیسی زبان رسمی است، اما برخی از افراد به زبان پرتغالی نیز صحبت می کنند. دین مسیحیت غالب است و حدود یک ششم جمعیت آنگلیکان هستند. نرخ رشد جمعیت برمودا بر اساس استانداردهای جهانی و در مقایسه با ایالات متحده پایین است. کمتر از یک پنجم جمعیت زیر 15 سال سن دارند. تقریباً تمام جزایر بزرگتر برمودا مسکونی هستند و جزیره اصلی بیشترین جمعیت را دارد. برمودا یکی از بالاترین تراکم جمعیت در جهان را دارد.

  • اقتصاد منطقه برمودا

برمودا عمدتاً دارای اقتصاد بازار مبتنی بر گردشگری و امور مالی بین‌المللی است. تولید ناخالص ملی (GNP) با سرعت بیشتری نسبت به جمعیت در حال رشد است و تولید ناخالص ملی سرانه یکی از بالاترین ها در جهان است. کشاورزی در اقتصاد این منطقه از اهمیت ناچیزی برخوردار است و بیشتر مواد غذایی باید وارد شوند. سبزیجات تازه، موز، مرکبات، شیر، تخم مرغ و عسل به صورت محلی تولید می شوند. یک صنعت ماهیگیری کوچک وجود دارد. صنایع معدنی به تولید شن و ماسه و سنگ آهک برای ساخت و ساز محلی محدود می شود. چند صنعت تولیدی وجود دارد که رنگ، داروسازی، کالاهای الکترونیکی و مواد چاپی را تولید می کند.

گردشگری و خدمات مالی بین المللی سهم عمده ای از تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهند و تقریباً تمام نیروی کار را به طور مستقیم یا غیرمستقیم به کار می گیرند. سالانه حدود نیم میلیون گردشگر از برمودا بازدید می کنند. بیشتر از ایالات متحده آمده اند. این جزیره به خاطر سواحل ماسه‌ای صورتی‌اش معروف است که رنگ خود را از یکی از اجزای اصلی ماسه، مرجان‌های پودر شده و صدف‌ها می‌گیرند. یکی دیگر از جاذبه های توریستی شهر تاریخی سنت جورج (تاسیس در سال 1612) و استحکامات آن است که مجموعاً در سال 2000 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفتند.

خطوط هوایی معمولاً بیشترین ورودی‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، اما سالانه ده‌ها تماس با کشتی‌های کروز نیز وجود دارد. برمودا مالیات های کم درآمد دارد. دولت بیشتر درآمدهای خود را از تعرفه ها و مالیات های مختلف بر املاک و گردشگری به دست می آورد. در نتیجه، این قلمرو به یک مرکز مالی مهم فراساحلی تبدیل شده است و بسیاری از شرکت های بیمه و سرمایه گذاری دفاتر خود را در آنجا ایجاد کرده اند. شرکای تجاری اصلی شامل ایالات متحده است که تقریباً هفت دهم واردات برمودا را از نظر ارزش تامین می کند. کشورهای اتحادیه اروپا؛ کانادا؛ و کشورهای مختلف کارائیب.

  • دولت و جامعه

برمودا یک قلمرو ماورای دریای بریتانیا است که در داخل خود اداره می شود و دارای یک دولت پارلمانی است. بر اساس قانون اساسی سال 1968، پادشاه بریتانیا به نمایندگی از فرماندار، رئیس دولت است. فرماندار کنترل امور خارجی، دفاع، امنیت داخلی و پلیس را حفظ می کند، اما به توصیه کابینه، به رهبری نخست وزیر، که رئیس دولت و حزب اکثریت در مجلس است، عمل می کند. قوه مقننه دو مجلسی متشکل از مجلس با 36 عضو برای دوره های حداکثر پنج ساله و سنا با 11 عضو توسط فرماندار است. (5 مورد به توصیه نخست وزیر، 3 مورد به توصیه رهبر مخالفان و 3 مورد به تشخیص استاندار). دیوان عالی کشور ریاست سیستم قضایی را بر عهده دارد. سیستم حکومت محلی شامل 9 محله است: سنت جورج، همیلتون، اسمیت، دوونشایر، پمبروک، پاجت، وارویک، ساوتهمپتون و ساندیس.

برمودا از استاندارد بالایی از سلامت برخوردار است، همانطور که در میانگین امید به زندگی حدود 73 سال برای مردان و 79 سال برای زنان و در نرخ نسبتا پایین مرگ و میر نوزادان منعکس شده است. مقررات تامین اجتماعی که برای اولین بار در سال 1965 تصویب شد، شامل مستمری های سالمندی، از کارافتادگی و بازماندگان و بیمه اجباری بستری شدن در بیمارستان برای همه شهروندان است. تقریباً کل جمعیت باسواد هستند. تحصیل در سنین 5 تا 16 سال اجباری و رایگان است. یک کالج برای دوره اول وجود دارد و بورسیه های دولتی برای تحصیل در خارج از کشور در دسترس است.

 

حقایقی درباره مثلث برمودا یا مثلث شیطان

 

10 حقیقت در مورد مثلث برمودا یا مثلث شیطان

داستان‌های مربوط به مثلث برمودا (مثلث شیطان) را همه شنیده‌اند؛ داستان‌های اسرارآمیز کشتی ‌ها و هواپیماهای ناپدید شده در این منطقه اسرار آمیز برای قرن‌ها نقل شده است. ناوگان Volvo Ocean Race در این مسیر و به سمت شمال حرکت کرده است. بنابراین به نظر می رسد که بررسی شود این همه هیاهو برای چیست. قوانین فیزیک، اپیزودهای ماوراء الطبیعه یا فعالیت فرازمینی؟ توضیحات ارائه شده برای این ناپدید شدن های اسرارآمیز از علم تا افسانه محض، با بسیاری از چیزهایی که مردم درباره مثلث برمودا نمی دانند، متغیر است. با این حال، در میان این عدم قطعیت ها، برخی حقایق نیز ظاهر شده است. پس بیایید به 10 واقعیت برتر مثلث برمودا نگاهی بیاندازیم.

  1. برمودا یک منطقه رسمی نیست.

اگرچه مثلث برمودا به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است، اما هیچ کشوری به طور رسمی آن را به عنوان یک منطقه اعتراف نکرده است. مثلث برمودا صرفاً یک منطقه مبهم است که در غرب اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. مثلث برمودا در هیچ نقشه‌ای در سراسر جهان به تصویر کشیده نشده است و توسط هیئت نام‌های جغرافیایی ایالات متحده به عنوان بخشی رسمی از اقیانوس اطلس به رسمیت شناخته نشده است. این واقعیت که یکی از بزرگترین اسرار دوران مدرن هنوز عمدتاً ناشناخته است، بسیار جالب است.

  1. قطب نما در این منطقه کار نمی کند.

یکی از معدود مکان‌های روی سیاره که در آن قطب‌نمای مغناطیسی به جای شمال مغناطیسی (جایی که سوزن‌های قطب‌نما نشان می‌دهند) شمال واقعی (موقعیت تعیین شده روی کره زمین) را نشان می‌دهد، مثلث برمودا است. به دلیل بی نظمی که ایجاد می کند، چندین کشتی و هواپیما یاتاقان خود را در مثلث از دست دادند. این یکی از چیزهای زیادی در مورد مثلث برمودا است که توضیح داده نشده و معمایی عمیق را برمی انگیزد.

  1. آب و هوا نامطمئن دارد.

این منطقه به دلیل آب و هوای سخت، با طوفان‌های استوایی و طوفان‌های مکرر شهرت دارد. مثلث برمودا توسط گلف استریم، جریان اقیانوسی قدرتمندی که تغییرات ناگهانی در آب و هوای منطقه ایجاد می کند، دارای آب و هوای غیرقابل پیش بینی و غیرقابل اعتمادی است. عکس های ماهواره ای نیز شکل گیری ابرهای شش ضلعی عجیب و غریب را بر فراز مثلث شیطان نشان داده اند. برخی از اتفاقات غیرقابل توضیح در مثلث برمودا ممکن است به همین دلیل ایجاد شده باشد. همچنین یکی از دلایل متعددی است که خلبانان از پرواز بر فراز مثلث برمودا امتناع می کنند.

  1. برمودا عمیق ترین نقطه است.

سابقه ناپدید شدن ممکن است تحت تأثیر زمین های زیردریایی منطقه باشد. منطقه مثلث برمودا شامل برخی از عمیق ترین گودال های جهان است. عمق میلواکی، عمیق ترین گودال اقیانوس اطلس، در مثلث برمودا قرار دارد. در عمق میلواکی، پورتوریکو دیپ 27493 فوت زیر سطح است. هر کشتی یا هواپیمایی که در این گودال‌ها سقوط کند، احتمالا هرگز کشف نخواهد شد.

  1. فراوانی متان وجود دارد.

دانشمندان حجم زیادی از گاز متان را که توسط حیوانات دریایی در حال پوسیدگی تولید می‌شود، در کف دریا پیدا کرده‌اند. این گاز غلظت بالایی از یخ زدگی متان ایجاد می کند و اگر خوشه ای بتركد، گاز به سرعت بالا می آید و ناگهان در بالای آن منفجر می شود. در نزدیکی فوران، آب زیر یک کشتی به طور ناگهانی به طور قابل توجهی چگالی کمتری پیدا می کند. در نتیجه کشتی ها،به طور ناگهانی غرق میشوند. پس از غرق شدن در کف اقیانوس، رسوب می تواند به سرعت کشتی های غرق شده را بپوشاند.

  1. ترافیک سنگین است.

سفرهای هوایی و دریایی در مثلث برمودا مانند سایر نقاط اقیانوس های زمین، بدون هیچ محدودیتی رایج است. در واقع، یکی از شلوغ ترین مسیرهای دریایی در سراسر جهان از طریق مثلث برمودا است. این منطقه برای خلبانان و ملوانان تازه کار شلوغ بوده، بنابراین ممکن است ترافیک بالا، مقصر خطاهای ناوبری دوره ای و حوادث ناگوار کشتی باشد.

  1. ناپدید شدن ها واقعی هستند.

حدود هفتاد سال پس از ثبت اولین موارد ناپدید شدن عجیب در منطقه در سال 1950، بحث های زیادی در مورد دلیل دقیق تعدادی از وقایع عجیب در مثلث شیطان وجود داشته است. رقم دقیق کشتی ها و هواپیماهایی که در مثلث شیطان ناپدید شده اند هنوز ناشناخته مانده است. معمولی ترین رقم حدود 20 هواپیما و 50 کشتی است. تعداد زیادی کشتی و هواپیما که در این منطقه گم شده اند هنوز لاشه آنها پیدا نشده است.

  1. کریستف کلمب با مثلث برمودا روبرو شد.

کریستف کلمب در اولین سفر خود به اقیانوس اطلس فعلی، نشانه‌های قطب‌نمای عجیبی را مشاهده کرد که مورخان در نهایت به معمای مثلث برمودا پی بردند. او خاطرنشان کرد که سیستم ناوبری کشتی در داخل منطقه از کار افتاده است و او همچنین شعله ای را در آسمان مشاهده کرده است. از سمت دیگر، متوجه نوری در افق شد که بالا و پایین می‌تابید و در نهایت محو شد.

  1. برمودا خطرناک ترین منطقه نیست.

طبق تجزیه و تحلیل جامع کانال های حمل و نقل که در سال 2013 انجام شد، مثلث برمودا در بین ده منطقه خطرناک دریایی برتر جهان از نظر ایمنی حمل و نقل قرار ندارد. اکثریت ناپدید شدن‌های رسمی ثبت شده در این منطقه بین دهه‌های 1950 و 1960 رخ داده است. با این حال، هنوز هم مثلث برمودا رازآلود است.

  1. یک پایگاه دولتی در برمودا وجود دارد.

مرکز آزمایش و ارزیابی زیردریایی اقیانوس اطلس (AUTEC)، توسط دولت ایالات متحده اداره می شود و در جزیره آندروس باهاما واقع شده، در مثلث برمودا است. زیردریایی ها، سونارها و سایر تسلیحات در اینجا توسط نیروی دریایی ایالات متحده آزمایش می شوند. AUTEC به عنوان یک ایستگاه برای فناوری بسیار پیشرفته بیگانه عمل می کند.

 


ثبت نظر