favicon-96x96

معرفی 24 تور ماهی‎گیری + مشخصات و قیمت

تاریخ انتشار: 21 تیر 1400 ساعت 12:28 تاریخ آپدیت: 21 تیر 1400 ساعت 14:53
معرفی 24 تور ماهی‎گیری + مشخصات و قیمت

تور ماهیگیری چیست؟

تور ماهیگیری شبکه ای است که برای ماهیگیری های بزرگ و کوچک استفاده می شود. توری ها بافت هایی هستند که از الیاف بافته شده و در یک ساختار شبکه مانند ساخته شده اند. به برخی از تورهای ماهیگیری تله ماهی نیز گفته می شود ، به عنوان مثال تورهای ماهیگیری ثابت. تورهای ماهیگیری معمولاً بافت هایی هستند که با گره زدن یک نخ نسبتاً نازک ایجاد می شوند. تورهای اولیه از چمن ها ، کتان و سایر مواد گیاهی الیافی بافته می شد. بعداً از پنبه استفاده شد. تورهای مدرن معمولاً از پلی آمیدهای مصنوعی مانند نایلون ساخته می شوند، اگرچه شبکه های پلی آمیدهای آلی مانند نخ پشم یا ابریشم تا همین اواخر معمول بودند و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از محبوب ترین ها هستند.

تاریخچه ماهیگیری پیش از میلاد

در گذشته از تورهای ماهیگیری به طور گسترده استفاده می شده است ، از جمله در جوامع عصر سنگ ( با بستن سنگ به تور آن را سنگین می کردند). قدیمی ترین تور ماهیگیری شناخته شده تور آنترا است که با سایر تجهیزات ماهیگیری در شهر کارلیان در آنترا ، فنلاند ، در سال 1913 یافت شده است. شبکه ای از بید ساخته شده بود و قدمت آن به 8300 سال قبل از میلاد باز می گردد. به تازگی ، غرق کنندگان تور ماهیگیری از 27000 سال قبل از میلاد در کره کشف شده است که آنها را به قدیمی ترین ابزار ماهیگیری کشف شده در جهان تبدیل کرده است. بقایای یک تور ماهیگیری دیگر به اواخر مزولیت برمی گردد و همراه با غرق کننده ها در کف دریا پیدا شد. برخی از قدیمی ترین کنده کاری های صخره ای در آلتا (4200–500 سال قبل از میلاد) دارای تصاویر مرموزی هستند ، از جمله الگوهای پیچیده ای از خطوط افقی و عمودی که بعضاً به عنوان تورهای ماهیگیری توضیح داده می شوند. سرخپوستان بومی آمریکا در رودخانه کلمبیا از الیاف ریشه صنوبر یا علف های وحشی شبکه های توری می بافتند و دوباره از سنگ به عنوان وزنه استفاده می کردند. برای شناورها آنها از چوب های ساخته شده از سرو استفاده می کردند که به گونه ای حرکت می کرد که ماهی ها را می ترساند و به حفظ آنها کمک می کرد. با کمک قایق های بزرگ قایق ، مائوری های پیش از اروپا تورهای دریایی مستقر کردند که طول آنها می تواند بیش از یک هزار متر باشد. تورها از کتان سبز ، با وزنه های سنگی و چوب سبک یا شناورهای کدو بافته شده بودند و می توانستند وزن صد ها نفر را تحمل کنند، وزن ماهی های صید شده خیلی کمتر بود.

ماهیگیری تفریحی

تورهای ماهیگیری دوران باستان

تورهای ماهیگیری از دوران باستان ثبت شده اند، آنها از 3000 سال قبل از میلاد در نقاشی های آرامگاه مصر ظاهر می شوند. در ادبیات یونان باستان ،اشاره های زیادی به تورهای ماهیگیری دارد ، از جمله استفاده از شناورهای چوب پنبه و وزن سبک.  شواهد تصویری از ماهیگیری رومی از موزاییک هایی است که تورها را نشان می دهد. در یک تقلید مسخره آمیز برای ماهیگیری ، نوعی از گلادیاتورها به نام retiarius به یک سه گانه و تور بازیگران مسلح شده بود. او با یک منشور یا مورمیلو که یک شمشیر کوتاه و کلاه ایمنی با تصویر یک ماهی در جلو داشت ، مبارزه می کرد. اوپیان ، نویسنده یونانی ، بین سالهای 177 و 180 ، Halieutica را شعر تعلیمی درباره ماهیگیری نوشت. وی ابزارهای مختلف ماهیگیری از جمله استفاده از تورهای ریخته شده از قایق ها ، تورهای قلاب را که توسط حلقه باز نگه داشته شده و تله های مختلف که هنگام خواب ارباب آنها کار می کند، توصیف کرد. در اینجا توصیف اوپیان از ماهیگیری با تور "بی حرکت" آمده است:

نحوه ماهی گیری با تور‌های کتان

ماهیگیران تورهای بسیار سبک کتان و چرخ شناور را به صورت دایره ای دور تا دور درست می کنند در حالی که با پاروهای خود به شدت به سطح دریا برخورد می کنند و با ضربه گسترده تیرها تیراندازی می کنند. با چشمک زدن پاروهای تند و سر و صدا، ماهی ها از وحشت بسته می شوند و به لبه توری که در حالت استراحت است می شتابند و فکر می کنند یک سرپناه است: ماهی های احمقی که از سر و صدا ترسیده و وارد دروازه های فنا می شوند. سپس ماهیگیران در دو طرف طناب هستند و شتاب می کنند تا تور را به ساحل بکشند.

در افسانه های نورس ، غول دریا Rán از یک تور ماهیگیری برای به دام انداختن ملوانان گمشده استفاده می کند. در تورات جدید می توان به تورهای ماهیگیری اشاره کرد. مشهور است که عیسی مسیح در استفاده از تورهای ماهیگیری استاد بود. پوست داخلی سفت و رشته ای پنجه پا توسط بومیان آمریکایی و مهاجران در غرب میانه برای ساخت طناب و تورهای ماهیگیری استفاده شد. باستان شناسی در لئون ویژو (1610-1524) دارای آثار تور ماهیگیری شامل قطعات سبک و سنگین است که به عنوان وزنه برای تورهای ماهیگیری استفاده می شود.

ساخت تور ماهیگیری

تورهای ماهیگیری پیشرفت زیادی نکرده اند و بسیاری از تورهای ماهیگیری معاصر با توجه به آنچه در دوران نوجدید شناخته می شوند ، شناخته شده اند و فقط اندکی تغییر کرده اند. با این حال ، خطوط ماهیگیری که از آنها تور ساخته می شود ، بسیار پیشرفت کرده اند. قطعات فسیل شده "طنابی احتمالاً دو لایه ریخته شده با قطر حدود 7 میلی متر" در تاریخ 15000 سال قبل از میلاد در یکی از غارهای لاسکو پیدا شده است. طناب مصری به 4000 تا 3500 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و عموماً از الیاف نی آب ساخته شده بود. طناب دیگر در دوران باستان از الیاف نخل خرما ، کتان ، چمن ، پاپیروس ، چرم یا موی حیوانات ساخته می شد. طناب ساخته شده از الیاف کنف از حدود 2800 سال قبل از میلاد در چین استفاده می شد.

ساخت تور ماهیگیری

انواع تور ماهیگیری

تور کف Bottom trawl

ماهی هایی که در این دام می افتند:

ماهی های گلدان مانند: ماهی زمینی ، ماهی كاد ، ماهی مرکب ، گل ماهی و سنگ ماهی

trawl یک تور بزرگ است که به شکل مخروطی است و برای بکسل در امتداد کف دریا طراحی شده است. trawl توسط یک یا چند قایق به نام trawl یا کِشَــــنده از طریق آب کشیده می شود. فعالیت کشیدن مروارید از طریق آب را trawl یا کشیدن می نامند.

ترال پایین منجر به جذب زیاد می شود و می تواند به کف دریا آسیب برساند. یک گذر از کف می تواند 5 تا 25٪ از عمر بستر دریا را از بین ببرد.گزارش سال 2005 پروژه هزاره سازمان ملل متحد، به سفارش کوفی عنان ، دبیرکل سازمان ملل متحد، توصیه کرد که ترال کف در دریاهای آزاد را برای محافظت از مناطق دریایی و سایر زیستگاه های حساس به محیط زیست حذف کنید. در اواسط اکتبر 2006، رئیس جمهور آمریكا بوش به دیگر رهبران جهان پیوست كه خواستار توقف ترال در اعماق دریا شدند.

تور قالبی Cast net

تور‌های ریزبافت برای گرفتن ماهی های کوچک

تورهای ریخته گری (تورهای پرتابی) تورهای گرد کوچکی هستند که دارای لبه هایی برای در دست گرفتن ماهی گیر هستند که در لبه های آنها هستند و توسط ماهیگیر پرتاب می شوند. قطر اندازه ها آنها تا حدود چهار متر متفاوت است. تور را با دست طوری پرتاب می کنند که روی آب پخش شده و غرق می شود. ماهی ها هنگام حمل و نقل مجدد تور صید می شوند.

تبعیض زیاد امکان پذیر است، ماهی های غیر هدف را می توان بدون آسیب دیدگی آزاد کرد، و بسیاری موظف به این کار‌اند.

تور ماهیگیری Coracle

ماهیگیری کوراکل توسط دو نفر انجام می شود که هر یک در کراکل نشسته اند و با یک دست پارو خود را می چرخانند و با دست دیگر تور مشترکی را در دست دارند. هنگامی که ماهی صید می شود ، هر یک از قسمت انتهایی شبکه را بالا می کشند تا زمانی که دو کراکل به هم برسند و تور ماهیگیری محکم شود و ماهی در دام گیر بیفتد.

تور ماهیگیری Dragnet

این یک اصطلاح عمومی است که می تواند در مورد هر شبکه ای که از طریق رودخانه یا در امتداد کف دریاچه یا دریا کشیده یا منتقل می شود استفاده شود. به عنوان مثال شبکه تور نشان داده شده در تصویر است. عمق ماهیگیری این تور را می توان با افزودن وزنه به پایین تنظیم کرد.

تور ماهیگیری Drift تور

تور دریفت شبکه ای است که لنگر‌ را نگه دارد تا نیفتد، اما با جریان به مسیر خود ادامه دهد. این معمولاً یک شبکه آبشش یا گره است و معمولاً در آبهای ساحلی بسیاری از کشورها استفاده می شود. استفاده از آن در دریاهای آزاد ممنوع است ، اما هنوز هم اتفاق می افتد.

تور ماهیگیری Drive-in net

تور درایو یک شبکه ثابت دیگر است که توسط ماهیگیران مقیاس کوچک در برخی از شیلاتهای ژاپن و آسیای جنوبی، به ویژه فیلیپین استفاده می شود. از این ماده برای صید ماهی های علوفه ای نظیر فیوسیلرها و سایر ماهی های صخره ای استفاده می شود. این یک شبکه گرد و غبار شکل است ، شبیه یک تور مروارید با بال های بلند است. قسمت جلوی تور در امتداد بستر دریا گذاشته می شود. ماهیگیران یا صبر می کنند تا تعداد زیادی ماهی به درون تور شنا کند ، یا با ایجاد نوعی هیاهو ماهی را به داخل آن سوق می دهند. سپس با بلند کردن قسمت جلویی تور بسته می شود تا ماهی ها نتوانند فرار کنند سپس به سمت ساحل و خارج کردن کردن ماهی ها از آب ادامه می دهند.

تور ماهیگری تور ثابت Fixed gillnet

توری های ثابت توری برای صید ماهی در مناطق کم عمق جزر و مدی هستند. این شامل یک صفحه شبکه کشیده شده بر روی سهام ثابت شده در روی زمین هستند، به طور کلی در رودخانه ها یا جایی که دریا می رود و جریان دارد ، برای گرفتار شدن و صید ماهی مورد استفاده قرار میگیرند.

تور ماهیگیری Fyke

تورهای Fyke شبکه هایی به شکل کیسه هستند که توسط حلقه ها باز نگه داشته می شوند. اینها می توانند در زنجیره های طولانی به هم متصل شوند، و برای صید مارماهی در رودخانه ها استفاده می شوند. اگر شبکه های Fyke مجهز به بال و لیدر باشند، می توان از آنها در مکان های پناه داده شده در دریاچه هایی که حیات گیاهان زیادی وجود دارد نیز استفاده کرد. صدها نفر از این شبکه ها را می توان به سیستم هایی متصل کرد که ساخت تله های بزرگ عملی نیست. این ماهیگیری شبیه ماهیگیری به صورت چوب اندازی نیز‌است.

تور ماهیگیری

تور ماهیگیری Gillnet

شبکه، آبشش ماهی هایی را که سعی می کنند از طریق آن رد شوند روی سمت آبشش صید می کند. بنابراین ماهی به دام افتاده نه می تواند از طریق تور پیش برود و نه می تواند عقب نشینی کند. از سیستم تورهایی با شناور و بالا برنده استفاده می کند. تورها در کف دریا لنگر انداخته شده و اجازه می دهند در سطح شناور شوند.

حیوانات نمی توانند تور را ببینند ، بنابراین در آن شنا می کنند و گره می خورند. که عین این نوع تور‌ریسک بالای ضبط آن است.

تور ماهیگیری Ghost

تورهای نامرئی نیز شناخته می شوند که تورهایی هستند که در دریا گم شده اند. آنها ممکن است سالها تهدیدی برای زندگی دریایی باشند.

تور شبح و نامرئی گمشده در دریا

تور ماهیگیری Haaf

تور haaf در یک قاب پلاستیک فشرده مستطیل یا مثلث شکل قرار دارد که معمولاً حدود چهار یا پنج متر طول و دو متر عرض دارد همچنین توسط سه پایه پشتیبانی می شود. یک قطب مرکزی از یکی از لبه های بلندتر با یک زاویه راست امتداد می یابد (در مدل تور های دسته دار است). ماهیگیر در آب های عمیق تور را غرق می کند، آن را به صورت ایستاده با تیر مرکزی نگه می دارد. وقتی ماهی به داخل تور شنا می کند، ماهیگیر تیر را به عقب خم می کند تا توررا به سمت بالا جمع کند ، در نتیجه ماهی را به دام می اندازد.

این نوع تور ماهیگیری بیشتر برای گرفتن ماهی خاص و انگشت شمار استفاده می شود.

تور ماهیگیری دستی

تورهای دستی که به آنها شبکه های اسکوپ یا شیب نیز گفته می شود ، توسط یک حلقه باز نگه داشته می شوند و ممکن است به یک دسته محکم یا کوتاه ضخیم محکم وصل شوند. آنها از زمان باستان شناخته شده اند و می توانند برای جمع کردن ماهیان در نزدیکی سطح آب مانند muskellunge و pike ها استفاده شوند. هنگامی که چنین ماهی هایی از طرف ماهیگیر برای کمک به دریافت ماهی استفاده می شود ، تور دستی است. در انگلیس، تور دستی تنها راه قانونی صید مارماهی است و از هزاران سال پیش در رودخانه های پارت و سورن انجام می شود.

تور ماهیگیری Landing

تورهای Landing، تورهای دستی بزرگی هستند که برای بلند کردن ماهیان صید شده از آب ، معمولاً در ماهیگیری با ماهی های روی آب استفاده می شوند . از تورهای Landing معمولاً برای ماهیان بزرگ مانند کپور معمولی استفاده می شود.

تور ماهیگیری Lave net

یک شکل خاص از تور دستی بزرگ ، تور lave است که اکنون در مناطق بسیار کمی از رودخانه Severn و در برخی مناطق ایران استفاده می شود. تور لاور در آب قرار می گیرد و ماهیگیر منتظر می ماند تا احساس کند ماهی به توری برخورد کرده و تور برداشته می شود. ماهیهایی به بزرگی ماهیان خاویاری در تورهای Lave صید می شوند.

تور ماهیگیری بالابر Lift

یک شبکه بالابر دارای یک روزنه است که رو به بالا است. این تور ابتدا در عمق دلخواه غوطه ور می شود و سپس از آب بلند یا منتقل می شود. می توان آن را به صورت دستی (تور بالابر دستی) یا مکانیکی (تور بالابر ساحلی) بلند کرد و می توان با آن (بالابر‌های قایقی) کار کرد.

تور آب میانی Midwater trawl

در ترال آب میانی ، یک تور مخروطی شکل در پشت یک قایق کشیده می شود و توسط دستگاه پرتاب تور پخش می شود ، یا می توان آن را در پشت دو قایق (مجهز به کف جفت) یدک کشید که به عنوان دستگاه پخش کننده عمل می کنند.

تور در آب میانی در مقایسه با خساراتی که می تواند در کف دریا ایجاد کند نسبتاً خوش خیم است.

تور ماهیگیری

تور ماهیگیری Plankton net

کشتی های تحقیقاتی با استفاده از شبکه های ریز پلانکتون ، پلانکتون ها را از اقیانوس جمع می کنند. این شناورها یا تورها را از طریق دریا می کشند یا آب دریا را روی پمپاژ می کنند و سپس آن را از طریق شبکه عبور می دهند

تور ماهیگیری Purse seine

سنبل Purse ، که به طور گسترده توسط ماهیگیران تجاری استفاده می شود ، تکامل شبکه فراگیر است که به نوبه خود تکامل شبکه دریا است. از یک شبکه بزرگ برای احاطه ماهی ها ، به طور کلی یک مدرسه ماهیگیری ، از هر طرف استفاده می شود. سپس با کشیدن خطی که مانند بند طناب برای بستن دهان Purse استفاده شده است، پایین شبکه بسته می شود. این روش کاملا ماهی را به دام می اندازد.

تور ماهیگیری Push net

تور Push یک تور ماهیگیری مثلثی کوچک با یک قاب سه وجهی است که در امتداد کف در آب‌های کم عمق تحت فشار قرار می گیرد و در مناطقی از جنوب غربی اقیانوس آرام برای گرفتن میگو و ماهی های کوچک ساکن در پایین تر از سطح دریا استفاده می شود.

تور ماهیگیری Seine net

سین یک تور ماهیگیری بزرگ است که ممکن است به طرق مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. در ماهیگیری با تور Purse ، تور با اتصال وزنه هایی در امتداد لبه پایین به صورت عمودی در آب آویزان می شود و در امتداد بالا شناور می شود. یک روش ماهیگیری ساده و معمولاً مورد استفاده در ماهیگیری دریایی از دریای ساحل است، جایی که تور پهن شده در دریا از ساحل اداره می شود. سن دانمارکی، روشی است که شباهت های زیادی با ترال دارد. در انگلستان شبکه های دریایی برای ماهی قزل آلا و ماهی قزل آلا در آب‌های ساحلی فقط در مکان های بسیار کمی مجاز است و در صورت مجاز بودن یک سر دریا باید ثابت بماند و انتهای دیگر آن محو شود و به نقطه ثابت بازگردد. این نوع تور Wade نام دارد و به شدت توسط قانون کنترل می شود.

خرید تور ماهیگیری

تور ماهیگیری Shore-operated lift net تور بالا بر ساحلی

اینها توسط یک ساختار ثابت بزرگ به صورت افقی نگه داشته می شوند و به صورت دوره ای در آب پایین می آیند. سازه های عظیم مکانیکی تورهای افقی با قطر بیست متر یا بیشتر را در خود میتواند نگه دارد. شبکه ها در آب فرو رفته و دوباره بلند می شوند، اما در غیر این صورت نمی توانند جابجا شوند. ممکن است شبکه ها را طعمه در خود نگه دارند یا برای جذب ماهی بیشتر چراغ هایی نصب کنند. مشهورترین نمونه ها در کوچی هند یافت می شود، جایی که به عنوان تورهای ماهیگیری چینی (Cheena vala) شناخته می شوند. علی رغم این نام ، این روش در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. آنها همچنین در سواحل اقیانوس اطلس فرانسه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند ، جایی که آنها از کلبه های کوچک ساخته شده بر روی آب بر روی تخته های چوبی، معروف به کارول و در ساحل آدریاتیک ایتالیا به عنوان ترابوکو استفاده می شود.

تور ماهیگیری Surrounding net

یک شبکه به صورت تور اطراف ماهی ها را از هر چهار جهت احاطه کرده است. این یک تکامل دریا است و به طور معمول توسط ماهیگیران تجاری استفاده می شود.

تور ماهیگیری Tangle net

تورهای Tangle که به آن تورهای دندان نیز گفته می شود ، شباهت به شبکه های آبریز دارند ، با این تفاوت که دارای اندازه شبکه کوچکتری هستند که به منظور صید ماهی هایی که دندان بزرگ دارند یا استخوان فک بالا به جای آبشش دارند که میتوانند تور را پاره کنند استفاده می شود.

تور ماهیگیری Trammel(دام)

تور ماهیگیری با سه لایه تور است که برای درهم پیچیدن ماهی یا سخت پوستان استفاده می شود. یک لایه مرکزی شل و مشبک کوچک بین دو لایه بیرونی کشیده و مشبک بسیار بزرگتر قرار دارد. تور توسط شناورهای روی سر و وزنه های روی تاپ به صورت عمودی نگه داشته می شود. شناورها می توانند کوچک ، استوانه ای یا تخم مرغی شکل ، جامد و پلاستیکی باشند. آنها بر روی سر طناب متصل می شوند در حالی که وزنهای ساخته شده از مواد سربی در طول طناب زمینی توزیع می شوند.

فیشر می تواند این شبکه را از دست بدهد، این می تواند منجر به "صید شبح" شود(بالاتر به صورت صید نامرئی توضیح داده شد)، از دست دادن حیوانات دریایی مرتبط با آن برای زندگی باقیمانده شبکه بسیار مهم است. همچنین شبکه تور، موجودات کوچک و گونه های غیر هدف را ضبط می کند. با استفاده از مش های بزرگتر می توان چنین ضربه ای را تنظیم کرد. با این حال، در مقایسه با گیلن‌ها، انتخاب شبکه های ترامل کمتر است و صید موجودات کوچک و گونه های غیر هدف معمول است.

برخی از انواع تورهای ماهیگیری، مانند سین و دام، باید به صورت عمودی در آب با استفاده از شناورهای موجود در قسمت بالا آویزان شوند. انواع مختلف چوب از نوع "چوب پنبه" در سراسر جهان به عنوان شناور ماهیگیری استفاده شده است. شناورها در اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارند. این روزها اغلب رنگ های روشنی دارند بنابراین به راحتی قابل مشاهده هستند.

شناورهای کوچک معمولاً از چوب پنبه ساخته می شدند ، اما ماهیگیران در جاهایی که چوب پنبه در دسترس نبود، از مواد دیگری مانند پوست درخت توس در سوئد ، فنلاند و روسیه و همچنین پنوماتوفورهای سیب حرا در جنوب شرقی آسیا استفاده می کردند. این مواد اکنون تا حد زیادی با مواد پلاستیکی جایگزین شده اند.

ماهیگیران معیشتی در برخی از مناطق جنوب شرقی آسیا با شکل دادن پنوماتوفورهای سیب به شناورهای کوچک، چوب پنبه هایی را برای تورهای ماهیگیری درست می کنند، پیشتر بسیار مورد استفاده قرار میگرفت و الان کم و بیش مورد استفاده است.

در سراسر اقیانوس هند و اقیانوس آرام، بسیاری از ماهیگیران معیشتی از تلنگرهای دور انداخته شده به عنوان شناور استفاده می کنند. این امر بخصوص در اقیانوس هند غربی روی تورهای کشنده ساخته شده از تورهای پشه ای معمول است.

انتله (Entelea): چوب توسط مائوری برای شناورهای تورهای ماهیگیری استفاده می شد.

هاواییایی‌های بومی تورهای ماهیگیری را از چوب ویلیلی با تراکم کم ساخته اند که در زمان خود بسیار مورد توجه قرار گرفت.

تورهای رنگ شیشه ای، شناور بزرگ شیشه ای برای شبکه های طولانی اقیانوسی بودند که اکنون توسط پلاستیک سخت جایگزین شده اند. آنها نه تنها برای شناور نگه داشتن تورهای ماهیگیری بلکه برای ماهیگیری طولانی و طویل نیز مورد استفاده قرار می گیرند. شناورهای بزرگتر اغلب دارای پرچم های مارکر برای سهولت در لکه بینی و مشاهده از دور دست هستند.

شناورهای شیشه ای کالاهای محبوب کالکتورها هستند. ماهیگیران در گذشته در بسیاری از نقاط جهان برای نگه داشتن تورهای ماهیگیری و همچنین شناور ماندن خطوط طویل یا قطره ای مورد استفاده قرار می گرفتند.

تور دسته چوبی

وزنه و لنگر تور ماهیگیری

فرهنگ Cucuteni – Trypillia ، c. 5500 سال قبل از میلاد تا 2750 سال قبل از میلاد در اروپای شرقی ، وزنه های سرامیکی را در اشکال و اندازه های مختلف ایجاد کرد که هنگام بافت به عنوان وزن بافنده استفاده می شد و همچنین به تورهای ماهیگیری متصل می شد.

صیقل های سگ با وجود ارزش زینتی خود، به طور سنتی توسط ماهیگیران محلی به عنوان غرق کننده های تورهای ماهیگیری خود استفاده می شود.

تولید تور ماهیگیری

تورهای ماهیگیری معمولاً بر روی ماشین آلات بافندگی صنعتی ساخته می شوند، گرچه روش های سنتی هنوز هم در جایی که تورها به صورت دستی در صنایع خانگی یا کلبه ای بافته و مونتاژ می شوند ، استفاده می شود.

اثرات استفاده از تور بر زیست محیطی

شیلات غالباً از تورهای مقیاس بزرگ استفاده می کنند که بی تفاوت هستند و هر آنچه را که به وجود می آید شکار می کنند. لاک پشت دریایی ، دلفین یا کوسه. Bycatch کمک به گرفتن و مرگ لاک پشت های دریایی می کند. ماهیگیری طویل ، ترال و جیلنت سه نوع ماهیگیری با بیشترین حوادث لاک پشت دریایی است. مرگ اغلب به دلیل غرق شدن رخ می دهد، جایی که لاک پشت دریایی به دام افتاده بود و نمی توانست هوا را پیدا کند در نتیجه غرق شده و زندگی وی به پایان می رسد.

چه چیزهایی همراه ماهی ها در تور ماهی گیری گیر می افتد؟

تورهای ماهیگیری که معمولاً از پلاستیک ساخته می شوند، می توانند توسط ماهیگیران در اقیانوس رها شده یا گم شوند. همچنین این ماهی های درهم تنیده ، نهنگ ها، دلفین ها، لاک پشت های دریایی، کوسه ها، دونگ، تمساح ها، پرندگان دریایی ، خرچنگ ها و موجودات دیگر شناخته می شوند را در خود به دام بیندازند، حرکت را محدود می کنند، باعث گرسنگی، پارگی و عفونت می شوند و در افرادی که نیاز به بازگشت دارند سطح برای نفس کشیدن سخت شده وبه خفگی منجر می شود.

فرار غواص از تور‌های ماهیگری

غواصان ممکن است در تورهای ماهیگیری گرفتار شوند. تور ماهیگیری تقریباً در زیر آب قابل مشاهده نیست. غواصان غالباً یک برش دهنده تور دارند. این یک ابزار دستی کوچک است که توسط غواصان حمل می شود تا در صورت گرفتار شدن در یک تور ماهیگیری یا خط ماهیگیری،با پاره کردن آن خود را از آن خارج کند. برش دهنده تور دارای یک تیغه تیز کوچک مانند یک تیغه چاقوی جراحی قابل تعویض در داخل برش کوچک است که بسیار برنده و تیز است. در انتهای دیگر یک سوراخ کوچک وجود دارد که  می تواند قسمت های برش خورده را بهم متصل کند.


ثبت نظر