favicon-96x96

آزمایش اولین شناور خودران در مسیر دریایی سنگاپور

تاریخ انتشار: 16 تیر 1400 ساعت 13:45 تاریخ آپدیت: 16 تیر 1400 ساعت 13:45
آزمایش اولین شناور خودران در مسیر دریایی سنگاپور

کشور سنگاپور موفق شده است که با همکاری یک شرکت فناوری، آزمایش کنترل از راه دور یک یدک کش آن هم بدون سرنشین را با موفقیت انجام دهد. این اتفاق برای اولین بار در حوزه دریایی  اتفاق افتاده است.

 
به گزارش کشتی داران و به نقل از آی شیپ نت، به تازگی شرکت فناوری ABB که با کارخانه کشتی سازی سنگاپور به نام Keppel Offshore & Marine همکاری می کند. آن ها یک یدک کش را از طریق کنترل از راه دور در این کشور آزمایش کردند. به نظر می رسد این روزها با توجه به افزایش بنادر و تردد های مسیرهای دریایی، تلاش ها برای توسعه کنترل خودکار و از راه دور کشتی ها در حال گسترش باشد و این پروژه با استقبال مواجه شود. 
کشور  سنگاپور یکی از شلوغ ترین بنادر دریایی جهان را داراست و این پروژه یک چالش و اثبات این فناوری بوده است.
آین آزمایش کنترل از راه دور یدک کش در بندر از یک مرکز کنترل ترافیک در آزمایشگاه نوآوری دریایی سازمان دریایی و بندری سنگاپور انجام شد؛ این آزمایش که شرکت ها آن را اولین کنترل از راه دور با جوی استیک یک قایق یدک کش در سنگاپور نامیدند، نشان دهنده اعتبار افزایش ایمنی و کارایی عملیات یدک کشی با کمک راه حل های دیجیتال است.
مرحله دوم این پروژه قرار است تا پایان  ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده شود. این پروژه  شامل انجام مانورهای پیچیده تر کشتی برای جلوگیری از برخورد تحت کنترل و نظارت از راه دور است.
«تان لئونگ پنگ»، مدیر عامل شرکت New Builds ، Keppel O&M در این باره گفت: پیمایش با کنترل از راه دور کشتی ها و شناورها عملکرد مهمی برای کشتی های بدون سرنشین است و می توانند به عنوان مکانیسم محافظتی، و به ویژه در برخی از سناریوهای پیچیده و خطرناک عمل کند.
 
گفتنی است که  بندرسنگاپور جز هوشمندترین بندر دنیا به حساب آورده می شود؛ زیرا  بخش عمده‌ای از فعالیت‌های بندری در این شهر-کشور به شیوه نوین و با استفاده از زیرساخت‌های دیجیتالی و اینترنتی انجام می‌شود. همچنین این کشور سومین مرکز پالایش و بازرگانی نفت در جهان و دومین بندر کانتینری دنیا است.
 

ثبت نظر