favicon-96x96

اجاره سوپلای

تاریخ انتشار: 04 شهریور 1401 ساعت 23:25 تاریخ آپدیت: 04 شهریور 1401 ساعت 23:25
اجاره سوپلای

در طول دهه‌های گذشته، صنایع نفت و گاز دریایی به‌شدت گسترش یافته‌اند که منجر به افزایش تقاضا برای کشتی‌های پشتیبان و تدارکات دریایی یا offshore supply vessels (OSV) برای انجام عملیات‌های مختلف لازم از جمله حمل و جابجایی دکل‌های حفاری شناور و همچنین فرایندهای مربوط به سکوهای تولید یا ثابت، شده است. به منظور در بر گرفتن نقش متنوع تر و چند منظوره، امکانات نصب شده بر روی کشتی های OSV متحول شده است، به طوری که آنها در حال حاضر یکی از پیچیده ترین کشتی های شناور هستند.

اجاره سوپلای

کشتی سوپلای یا کشتی تدارکات دریایی چیست؟

کشتی تدارکات دریایی (offshore supply vessels) در 46 CFR 125.160 به عنوان کشتی‌هایی تعریف شده است که توسط ماشین‌آلاتی غیر از بخار به حرکت در می‌آیند، که با تعریف کشتی مسافربری مطابقت ندارد و دارای بیش از 15 GT است و به طور منظم کالاها، لوازم، افراد علاوه بر خدمه، یا تجهیزاتی برای پشتیبانی از اکتشاف، بهره برداری، یا تولید منابع معدنی یا انرژی دریایی را حمل می کند.

بسیاری از OSV‌های Supply دارای قابلیت موقعیت‌یابی پویا هستند که به کشتی اجازه می‌دهد در حین انجام عملیات محموله، ایستگاه را نزدیک به تأسیسات دریایی نگه دارد. OSVهای تامین ممکن است مواد خطرناک بسته بندی شده را طبق مقررات DOT حمل نمایند و ممکن است سوخت اضافی را به تاسیسات دریایی منتقل کنند.

OSV ها را می توان با توجه به عملیاتی که انجام می دهند به انواع مختلفی تقسیم کرد:

  • کشتی های بررسی زمین لرزه
  • کشتی های تامین پلتفرم (PSV)
  • یدک کش های لنگر
  • کشتی های یدک کش و تامین کننده لنگر (AHTS)
  • کشتی های ساخت و ساز دریایی (OCV)
  • شناورهای پشتیبانی ROV
  • شناورهای پشتیبانی غواصی
  • شناورهای آماده به کار
  • شناورهای بازرسی، نگهداری و تعمیر (IMR)
  • انواع ترکیبی از این شناورهای تخصصی

 

کشتی بررسی لرزه نگاری

کشتی که نقشه ساختارهای زمین شناسی در بستر دریا را با شلیک تفنگ های هوایی که امواج صوتی را به کف دریا منتقل می کند، ترسیم می کند. پژواک شات توسط دستگاه‌های شنود/هیدروفن‌هایی که در پشت کشتی بکسل می‌شوند، ضبط می‌شود. کشتی های اختصاصی لرزه نگاری کشتی های بسیار تخصصی هستند. عرشه های کاری محصور هستند اما معمولاً در قسمت عقب و در سطح پایین تر باز هستند، دارای سیستم حمل تفنگ بادی و انبار هستند و در سطح بالاتر دارای وینچ ها و قرقره های ذخیره سازی برای استریمر می باشند. خود کشتی باید بتواند مسیر دقیق و ایستگاه را حفظ کند و سیستم محرکه باید دارای صدای تابشی کم و حداقل صدای ناشی از پروانه کشتی باشد تا از تداخل امواج آن با تجهیزات بررسی زمین لرزه جلوگیری شود.

 

شناورهای پشتیبانی ساخت و ساز (CSV)

شناورهای پشتیبانی ساخت و ساز (CSV) با موقعیت دینامیکی با مناطق عرشه بزرگ بدون مانع، ظرفیت اسکان قابل توجه و قابلیت بسیار زیاد در حمل جرثقیل بالابر سنگین سطحی و زیردریایی، قادر به پشتیبانی از پروژه های ساخت و ساز و نصب در سطح و یا زیر دریا می باشند. کشتی‌های پشتیبانی ساخت و ساز برای ارائه راه‌حل‌های مناسب و تسهیل پروژه‌های بزرگ‌تر طراحی شده‌اند که اغلب به چنین کشتی‌هایی نیاز دارند که برای مدت طولانی در محل باقی بمانند.

شناورهای پشتیبانی ساخت و ساز (CSV)

کشتی تامین پلت فرم (PSV)

 PSV برای تامین دکل های حفاری دریایی و سکوهای تولید با تجهیزات، مخازن و مواد مصرفی حفاری لازم طراحی شده است. اینها معمولاً سیمان، باریت و بنتونیت (که به صورت پودر خشک حمل می شوند)، آب حفاری، گل مایع مبتنی بر روغن یا آب، متانول و مواد شیمیایی برای عملیات تخصصی جابجا می کنند.

PSV در یک پایگاه ساحلی بارگیری می شود. محموله های مایع در مخازن با کف دوبله، محموله های فله خشک در مخازن تحت فشار پنوماتیک ویژه، و تجهیزات و لوله های مته در عرشه باز پشتی حمل می شود. در دکل یا سکو، محموله های مایع و پودر به صورت پنوماتیک به بالا پمپاژ یا منتقل می شوند در حالی که محموله های عرشه توسط جرثقیل دکل حمل می شود.

 

کشتی سوپلای یدک کش لنگر (AHTS)

AHTS تعدادی عملکرد را در یک بدنه واحد، ترکیب می کند. OSVهای تامین یدک‌کش لنگر برای پشتیبانی از سیستم‌های لنگر انداختن و بکسل تاسیسات شناور و واحدهای متحرک حفاری دریایی ساخته و طراحی شده‌اند.

مانند OSV های سنتی، بسیاری از OSV های جابجایی لنگر با یک عرشه باز و تمهید مخزن در زیر عرشه، ساخته می شوند تا به این کشتی ها اجازه دهند تا عملکردهای اولیه OSV را در مورد محموله های عرشه و حمل بار فله در زمانی که کار لنگر یا بکسل انجام نمی دهند، ارائه دهند.

کشتی ساپلای

شناور پشتیبانی غواصی (DSV)

کشتی مجهز به تجهیزات غواصی و مورد استفاده برای کارهای زیر آب مانند نگهداری و بازرسی سکوهای متحرک، خطوط لوله و اتصالات آنها و غیره. DSV مجهز به یک استخر است -یک سوراخ در وسط کشتی به دریا باز می شود- که از طریق آن غواصان ، وسایل نقلیه از راه دور و سایر تجهیزات به محل کار و از محل کار منتقل می شوند. این نوع شناور برای پشتیبانی از عملیات غواصی تجاری در حمایت از صنعت انرژی ساخته و طراحی شده است و دارای قابلیت موقعیت‌یابی پویا یا یک سیستم لنگرانداز است که به کشتی اجازه می‌دهد در حین انجام عملیات غواصی ایستگاه را نگه دارد؛ چراکه DSV باید در طول عملیات غواصی ، موقعیتی تقریباً دقیق نسبت به محل کار داشته باشد.

شناور پشتیبانی غواصی (DSV)

کشتی تعمیر، نگهداری، بازرسی (IMR)

یک واحد دریایی شکل کشتی با موقعیت دینامیکی که با تجهیزاتی برای حرکت یا نگهداری سکو و دکل ارائه می شود. چنین کشتی هایی اغلب قادر به انجام وظایف دیگری مانند عملیات ROV و وظایف تامین عمومی هستند.

 

کشتی های پشتیبانی ROV

کشتی های با موقعیت پویا (DP) که عملیات ROV از آنها انجام می شود. کشتی‌های پشتیبانی ROV مجهز به قابلیت‌های کنترل‌شده توسط کامپیوتر، ابزار دقیق و... است. چنین کشتی‌هایی دارای کابین‌های اضافی، امکانات اتاق آشپزی و دفاتر مشتری هستند تا به راحتی خدمه پشتیبانی ROV مشتری را در خود جای دهند.

 

اجاره سوپلای (ساپلای)

در بازار عرضه کشتی های فراساحلی، دانش ما در جهت کمک به مشتریانمان برای یافتن مناسب ترین کشتی برای نیازهای خاص خود، انجام تحقیقات بازار و ارائه پشتیبانی است. ما به مشتریان خود خدمات حمل و نقل و پشتیبانی انعطاف پذیر و قابل اعتماد ارائه می دهیم و از این انعطاف پذیری برای توسعه روابط صنعتی منحصر به فرد استفاده می کنیم که منافع مادی را برای مشتریان و همچنین شرکت و کارمندان آن به ارمغان می آورد.

در کشتی داران، ما در تلاش هستیم تا به بهترین شکل ممکن به صنایع دریایی خدمت کنیم. این بدان معنی است که ما همچنین به مشتریان در مذاکره درباره قیمت ها و جزئیات قرارداد و همچنین پیگیری در زمان استفاده از کشتی کمک می کنیم. کشتی های ساپلای فراساحلی (OSV) بسته به عملیاتی که انجام می دهند، می توانند به انواع مختلفی تقسیم شوند که با توجه به هدف اقتصادی و دریایی، می بایست انتخاب گردند.

در کشتی داران، تعداد زیادی یدک کش سوپلای و واحدهای دریایی خدمت رسان در حوزه تامین در دسترس هستند و فعالان صنایع دریایی می توانند به راحتی به آگهی همه شناورهای سوپلای دسترسی و با مناسب ترین آن ها به منظور پیشبرد اهداف اقتصادی خود، قرارداد منعقد نمایند و اجاره سوپلای را تکمیل کنند.


ثبت نظر