favicon-96x96
مدت زمان اعتبار این آگهی به پایان رسیده است .
کد آگهی: 7473 مسقط

حمل و نقل با دوبه

کارکرده یا نو
کارکرده
نیاز به تعمیرات
ندارد
جنس بدنه شناور
چوبی

برای حمل بارهایی با وزن سنگین در حمل و نقل دریایی از شناور دارای سطح کاملا مسطح و مستطیلی به نام دوبه استفاده می­ شود. ظرفیت هر دوبه از چهارصد تن تا چند هزار تن متفاوت بوده و بیشتر برای طی مسافت های کوتاه مانند عبور از کانال ها، دریاچه ها و خلیج ها استفاده می­ شود. عمدتا از دوبه برای حمل کالاهایی همچون کانتینر، پالت­ها، گونی و کارتن استفاده می­ شود.
ناورهای دوبه به دلیل نقاط مثبتی که دارد، در حمل و نقل­ های دریایی بسیار پرکاربرد هستند. در ادامه به مهم­ترین مزایای دوبه اشاره شده ­است:


بعضی دوبه­ ها دارای انبار و یا محفظه سرپوشیده هستند که بار را از آسیب­ های احتمالی در اثر وزش باد و بارش باران­ های شدید حفظ می­ کنند.
دوبه ­ها دارای موتور و موتور
خانه بوده و در نتیجه تحت نیروی خود حرکت می­ کنند و نیاز به نیروی محرک خارجی مانند کشتی­ های دوبه ­بر و یدک کش ­ها ندارند.
با توجه به ویژگی­ های دوبه همچون طول و عرض وسیع و آبخور کوتاه، قابلیت عبور از بسیاری از تنگه ها و مناطق با عمق کم آب برای آن­ها فراهم شده است.
به دلیل بدنه فلزی دوبه، مقاومت بالایی در برابر سوانح دریایی دارد.
امکان استفاده از جرثقیل برای تخلیه و یا جابه­ جایی بار درون دوبه، سبب صرفه­ جویی در زمان و نیروی­ کار شده و در نتیجه بازدهی بیشتر فرآیند تخلیه بار را به همراه دارد.
دوبه­ ها دارای اتاق استراحت برای ناخدا هستند.
زمانی­که تعداد دوبه­ ها زیاد باشد برای هر کدام از آنها عوارض جداگانه و برای دوبه سایز بزرگ تنها عوارض یک کشتی درنظر گرفته می ­شود.
دوبه ­ها نسبت به سایر کشتی­ های باربری به صرفه ­تر هستند.

آگهی‌های مرتبط
مشاهده بیشتر