favicon-96x96

اجاره کانتینر بر

تاریخ انتشار: 03 مرداد 1401 ساعت 05:48 تاریخ آپدیت: 08 اردیبهشت 1403 ساعت 12:00
اجاره کانتینر بر

کانتینرها به اصلی ترین راه حمل دریایی کالاهای تولیدی در سراسر جهان تبدیل شده اند. یک کانتینر را می توان بین کامیون، قطار و کشتی، نسبتاً آسان منتقل کرد و یک اندازه استاندارد برای ساده کردن حمل و نقل است. کانتینرها می توانند هر چیزی از مواد غذایی گرفته تا تجهیزات الکتریکی و خودرو را در خود جای دهند. آنها همچنین برای حمل و نقل کالاهای بسته بندی شده و پالت شده و همچنین مایعات و محموله های یخچال دار استفاده می شوند.

کانتینرهای استاندارد به عنوان TEU (واحد معادل بیست فوت) اندازه گیری می شوند و معمولاً 20 فوت (1 TEU) یا 40 فوت (2 TEU) طول دارند. همه کانتینرهای حمل و نقل استاندارد 8 فوت عرض و 8 فوت و 6 اینچ ارتفاع دارند. سایزهای بلندتر، مرتفع‌تر و حتی کوتاهتر از سایز استاندارد نیز وجود دارد، اما اینها کمتر رایج هستند.

کشتی‌های کانتینربر از چندین انبار تشکیل شده‌اند که هر کدام مجهز به "راهنمای سلولی" هستند که به کانتینرها اجازه می‌دهند در جای خود قرار گیرند. پس از بارگیری اولین ردیف از کانتینرها و بسته شدن دریچه ها، ردیف های بعدی در بالای دریچه ها قرار می گیرند. سپس هر کانتینر به کشتی و همچنین به یکدیگر متصل می شود تا یکپارچگی ایجاد شود. کانتینرها معمولاً توسط جرثقیل های تخصصی یا حتی جرثقیل های همه منظوره با اتصالات بالابر کانتینر، بارگیری می شوند. برخی از کشتی های کانتینری کوچک به گونه ای طراحی شده اند که امکان بارگیری و تخلیه خود را فراهم کنند.

کشتی های کانتینری عمدتاً در مسیرهای لاینر استفاده می شوند و از بزرگترین کشتی های شناور هستند. کشتی های کانتینری فوق العاده بزرگ (ULCV) مانند Emma Maersk می توانند تقریباً 15000 TEU (بسته به وزن کانتینر) حمل کنند. کشتی های کانتینری بزرگ به دلیل اندازه آنها به بنادر خاصی در سراسر جهان محدود شده اند و همچنین به دلیل نوع طراحی یا در مورد کانال ها، به دلیل محدودیت های عمق نمی توانند از مناطق خاصی عبور کنند.

کشتی کانتینربر چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک کشتی که به طور خاص برای نگهداری مقادیر زیادی محموله فشرده در انواع مختلف کانتینر، ساخته شده است، کشتی کانتینر بر (کشتی کانتینری) نامیده می شود. فرآیند ارسال محموله در کانتینرهای مخصوص به نام "کانتینری شدن" شناخته می شود.

یکی از قوی ترین روش های حمل کالا توسط کشتی های کانتینربر انجام می شود. این کشتی ها، امکان انتقال مقادیر بسیار زیاد محموله در یک زمان را فراهم کرده اند و تجارت جهانی را به طور موثر تغییر داده اند.

کشتی های کانتینری، کشتی های باری هستند که اکثر محموله های غیر بار فله را حمل می کنند. در دنیای امروز، کشتی های کانتینری حدود 90 درصد از محموله های غیر فله جهان را حمل می کنند. یکی از راه های اصلی حمل کالاهای آماده در سراسر جهان از طریق کشتی های کانتینری است. این کانتینرها اندازه استانداردی دارند تا به راحتی به انواع حمل و نقل منتقل شوند و در این صورت، هر چیزی را می توان با یک کانتینر حمل کرد.

به دلیل افزایش تقاضا در بازار، افزایش ظرفیت حمل بار، افزایش راندمان عملیاتی و بهبود فرآیندهای زیست محیطی و بهره برداری از یک کشتی کانتینری در خدمات لاینر، کشتی های کانتینری به طور مداوم بزرگتر و بزرگتر شده اند.

ظرفیت حمل کانتینر کشتی‌های کانتینری امروزه در مقایسه با سال 1968 بیش از 1200 درصد افزایش یافته است. آنها در طول زمان، از نظر فناوری پیشرفته‌تر و بهینه‌تر شده‌اند.

کشتی کانتینربر چیست؟هرگاه نیاز به اجاره کشتی کانتینر بر برای حمل و نقل محمولات شما پیش آید، هزینه اجاره به شدت وابسته به شرایط مختلفی است که در نظر گرفته می‌شود. این شرایط شامل مواردی مانند مسافت سفر، نوع کشتی، ظرفیت بارگیری، مدت زمان اجاره و شرایط جغرافیایی می‌شود.

  1. مسافت سفر

مسافتی که کشتی باید طی کند از مهمترین عوامل تعیین کننده هزینه اجاره است. هر چه مسافت بیشتر باشد، هزینه اجاره نیز بیشتر خواهد بود.

  1. نوع کشتی

انواع مختلفی از کشتی‌های کانتینری وجود دارند که هر کدام ظرفیت و ویژگی‌های خاصی دارند. هزینه اجاره بسته به نوع کشتی ممکن است متفاوت باشد.

  1. ظرفیت بارگیری

ظرفیت بارگیری کشتی نیز تأثیر زیادی در هزینه اجاره دارد. کشتی‌های با ظرفیت بیشتر معمولاً هزینه اجاره بیشتری دارند.

  1. مدت زمان اجاره

مدت زمانی که کشتی اجاره داده می‌شود نیز به عنوان یک فاکتور مهم در تعیین هزینه اجاره محسوب می‌شود. اجاره کشتی به صورت روزانه، ماهانه یا سالیانه صورت می‌گیرد و هزینه به این ترتیب محاسبه می‌شود.

  1. شرایط جغرافیایی

شرایط دریایی مانند آب و هوا، مسیر سفر و شرایط پورت‌های مقصد نیز می‌توانند هزینه اجاره را تحت تأثیر قرار دهند.

با توجه به این عوامل، هزینه اجاره کشتی کانتینر بر می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و دریافت پیشنهادات مناسب، بهتر است با شرکت‌های حمل و نقل دریایی مشورت کنید.

کشتی داران یکی از معتبرترین وب‌سایت‌ها و منابع اجاره و چارترینگ دریایی در ایران است. این وب‌سایت به شما امکان می‌دهد به راحتی کشتی را اجاره یا چارتر کنید. خدمات ارائه شده توسط کشتی داران شامل اجاره کشتی، اجاره دوبه، فروش جت اسکی و ... می‌شود. با کشتی داران، شما به راحتی می‌توانید هر نوع کشتی را به اجاره بگیرید.

انواع کشتی کانتینر بر

کشتی های کانتینری را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد:

  1. نسل های توسعه کشتی کانتینر بر

کشتی های کانتینری مراحل مختلفی را طی کرده اند. این مراحل به عنوان نسل طبقه بندی شده اند.

  • نسل اول - 1956 تا 1970
  • نسل دوم - 1970 تا 1980
  • نسل سوم - 1980 تا 1988
  • نسل چهارم - 1988 تا 2000
  • نسل پنجم - 2000 تا 2005
  • نسل ششم - 2006 تا به امروز
  1. حالت های Handling

  • کشتی های کانتینری LoLo

کشتی‌های تخلیه بار/بارگیر (Lift-on/Load-off) کشتی کانتینری Geared هستند که می‌توانند محموله را با استفاده از جرثقیل مستقر در کشتی بارگیری و تخلیه کنند. آنها قابلیت کار بدون جرثقیل بندری را دارند و می توانند عملیات باربری را بدون کمک انجام دهند.

  • کشتی های کانتینری ROCON

ROCON ها، کشتی های ro-ro هستند که کانتینر نیز حمل می کنند. ترتیبات به گونه ای است که کانتینرها ممکن است بر روی عرشه بارگیری شوند یا محل نگهداری جداگانه ای برای بارگیری کانتینرها وجود داشته باشد.

  1. اندازه کشتی کانتینر بر

 برخی از انواع اصلی کشتی های کانتینری بر اساس اندازه عبارتند از:

  • پاناماکس (Panamax)
  • سوئزمکس (Suezmax)
  • پس از پانامکس (Post-Panamax)
  • پس از سوئزمکس (Post-Suezmax)
  • پس از مالاکاماکس (Post-Malaccamax)

انواع کشتی کانتینر بر

پاناماکس

کشتی های سایز پاناماکس برای اولین بار در سال 1980 معرفی شدند. این کشتی ها حدود 4000-5000 TEU بودند. ابعاد آنها طوری بود که می توانستند از کانال پاناما عبور کنند. حداکثر طول آنها 294.1 متر، عرض 32.3 متر و حداکثر درفت 12 متر بود که در مقایسه با ابعاد کانال برابر بود.

پس از پاناماکس

یک شبکه حمل و نقل جدید توسط APL بدون استفاده از کانال پاناما معرفی شد. این نوع "Post-Panamax" را ایجاد کرد. معرفی این مدل، در سال 1996 پیشرفت جدیدی در بازار کشتی های کانتینری با ظرفیت رسمی 6400 TEU ایجاد کرد. توسعه Post-Panamax اوج گرفت، طوری که در دنیای کنونی، آنها نزدیک به 30 درصد از ناوگان جهان را اشغال می کنند.

این اندازه کشتی‌ها، ایده‌ها و روش‌های جدیدی را در بازار حمل و نقل کانتینری معرفی کردند و مفهوم شناور کانتینر بر سلولی معرفی شد که به سبب آن، امکان چینش کانتینرها بر روی هم و تا چند طبقه بالای عرشه امکان پذیر شد.. این روش، هزینه جاری مالکان کشتی ها را کاهش داد زیرا از طناب برای ایمن سازی کانتینرها استفاده نمی شد، اما همچنان سرعت بارگیری و تخلیه را بهبود بخشید و جابجایی و افتادن کانتینر را کاهش داد.

سوئزمکس

کشتی های سایزSuezmax  در رابطه با کانال سوئز معرفی شدند. اندازه این کشتی ها تقریباً به اندازه کانال سوئز است.

شناورهای Suezmax دارای ظرفیت حمل حدود TEU 12000 ، با عرض 50-57 متر و درفت بین 14.4-16.4 متر هستند.

پس از سوئزمکس

اینها کشتی های کانتینری بسیار بزرگ با ظرفیت حمل TEU 18000 با عرض حداکثر 60 متر و درفت حداکثر 21 متر هستند.

این شناورها به عنوان Post-Suezmax شناخته می شوند، زیرا ابعاد آنها برای عبور کشتی از کانال سوئز بسیار بزرگ است.

پس از Malacamax

این سایز کشتی کانتینربر، حداکثر درفت مجاز 21 متری تنگه مالاکا را تقلید می کند. برای ورود این کشتی به بنادر، مسئولان بندری باید آماده باشند. در حال حاضر تنها دو بندر در جهان آماده پذیرش این اندازه کشتی هستند، یعنی سنگاپور و روتردام.

 

محدوده خدمات کشتی های کانتینر بر

  • کشتی Feeder

از این کشتی ها برای مسیرهای کوتاه استفاده می شود. اساسا، برای این نوع کشتی کانتینر بر، سفرهای دریایی طولانی پیشنهاد نمی شود و فقط می توانند در مناطق ساحلی تجارت می کنند. ظرفیت چنین کشتی هایی ازTEU  1500 تجاوز نمی کند.

  • کشتی مادری

اینها کشتی هایی هستند که در تجارت بین المللی هستند. اندازه این شناوها بسیار بزرگتر از فیدرها است.

انواع کانتینر

  • کانتینرهای ISO که به آنها کانتینرهای چندوجهی نیز گفته می شود، برای حمل و نقل بار استفاده می شود. کانتینرهای ISO برای حمل و نقل با بیش از یک حالت طراحی شده اند: مانند کامیون و خط آهن ریل، یا ریل راه آهن و کشتی.
  • این کانتینرهای باری مطابق با استانداردهای تولید کانتینر سازمان بین المللی استاندارد (ISO) است.
  • ISO یک سازمان استاندارد بین المللی است که مقر آن در ژنو، سوئیس است. کانتینر ISO در چندین پیکربندی استاندارد، از جمله درای باکس (یا مکعبی)، عایق، رک تخت (یا پلت فرم)، روباز، یخچال دار و مخزن تولید می شوند. کانتینر ISO خشک، کانتینر جعبه‌ای کاملاً بسته و برای حمل و نقل عمومی استفاده می‌شوند.
  • کانتینر ISO در اندازه های استاندارد تولید می شوند. عرض استاندارد کانتینر ISO  8فوت، ارتفاع استاندارد 8 فوت و 6 اینچ یا 9 فوت 6 اینچ و متداول ترین طول ها 20 فوت و 40 فوت است.
  • استفاده از کانتینر 45 فوتی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

انواع کانتینر

انواع کانتینر بر اساس طرح

  • کانتینر رک تخت (Flat Rack Container)
  • کانتینر ون باکس خشک (Dry Van Box Container)
  • کانتینر تونلی (Tunnel Container)
  • کانتینر کنار باز (Side Open Container)
  • کانتینر مخزن استوانه ای (Cylindrical Tank Container)
  • کانتینر حرارتی (Thermal Container)
  • کانتینر سقف باز (Open Top Container)
  • کانتینر یخچال دار (Refrigerated Container)

اجاره کانتینر بر

کشتی کانتینری (همچنین باکس‌شیپ یا کانتینربر نامیده می شود) یک کشتی باری است که تمام بار خود را در کانتینرهای بین وجهی به اندازه کامیون حمل می کند، به روشی به نام containerization. کشتی‌های کانتینری وسیله‌ای متداول برای حمل‌ونقل تجاری چند‌وجهی هستند و در حال حاضر بیشتر محموله‌های غیر فله دریایی را حمل می‌کنند.

شما می توانید در سایت کشتی داران به خدمات ارائه شده در زمینه انواع حمل بار و اجاره کشتی کانتینر بر دسترسی پیدا کرده و در کوتاه ترین زمان، قرارداد مناسب بودجه و مطابق با اهداف تجاری خود را عقد نمایید.

بزرگترین کشتی کانتینربر

کشتی Ever Ace در حال حاضر بزرگ‌ترین کشتی کانتینری جهان با ظرفیت 23992 TEU است و اولین سفر آن در جولای 2021 بوده است.

دو کشتی دیگر با طول 400 متر (1300 فوت) مشابه کشتی Ever Ace هستند، اما Ever Ace عریض‌تر و عمیق‌تر است. در زمان آغاز سرویس، Ever Ace رکورد جهانی بزرگ‌ترین کشتی کانتینری را داشت. این اولین کشتی از 12 کشتی کانتینری برنامه‌ریزی شده با این ابعاد است که توسط شرکت Evergreen Marine ساخته شده و در حال حاضر زیر پرچم پاناما حرکت می‌کند.

کرایه کشتی کانتینر بر

با کرایه کشتی کانتینری می توانید تمام بار و محموله های خود را در کانتینرهای استاندارد بین‌المللی از طریق روش containerization حمل کنید. این نوع کشتی‌ها به عنوان وسیله‌ای رایج برای حمل‌ونقل تجاری چند‌وجهی شناخته می‌شوند و در حال حاضر بیشتر محموله‌های غیر فله دریایی را حمل می‌کنند.

سایت کشتی داران به شما امکان می‌دهد به خدمات مختلف در زمینه حمل بار و کرایه کشتی کانتینر بر دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این سرویس، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، قراردادی را منعقد و با اهداف تجاری خود سازگار کنید، و همچنین بودجه خود را بهینه کنید.

حمل کانتینر دریایی

حمل کانتینر دریایی یکی از مهم‌ترین روش‌های حمل و نقل بین‌المللی بار است. حمل کانتینری نقش بسزایی در صنعت حمل و نقل و توسعه اقتصادی دارد. بخش عمده حمل و نقل دریایی از طریق حمل کانتینر انجام می‌شود، بنابراین نمی‌توان از مزایای حمل کانتینر دریایی در اقتصاد و تجارت جهانی چشم‌پوشی کرد.

در این روش، بارها در کانتینرهای استاندارد بین‌المللی بارگیری و تخلیه می‌شوند و سپس با استفاده از کشتی‌های کانتینری به مقصد ارسال می‌شوند. این روش، سریع، ایمن و کارآمد است و برای حمل بارهای غیر فله دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از سرویس‌های حمل کانتینر دریایی، می‌توانید به راحتی بارهای خود را به مقاصد مختلف در سراسر جهان ارسال کنید.

شناور کانتینری

شناور کانتینری (Container Barge) یک نوع شناور و با ظرفتی کمتر از کستی های کانتینربر است که برای حمل کانتینرها از یک نقطه به نقطه دیگر، معمولاً در آبهای داخلی یا سواحل و بین کشورهای مجاور استفاده می‌شود. این شناورها اغلب به صورت ترکیبی از کانتینرها یا سکوهای کانتینری ساخته می‌شوند که کانتینرها را درون خود نگه می‌دارند.

تفاوت شناور کانتینربر با کشتی کانتینری (Container Ship) در ظرفیت حمل بار و ساختار ساده تر شناور کانتینری نسبت به کشتی های کانتینری است. کشتی کانتینری برای حمل کانتینرها به صورت بین‌المللی در سفرهای دریایی استفاده می‌شود. این کشتی‌ها به طور اختصاصی برای حمل و نقل کانتینرها طراحی شده‌اند و دارای ساختارهای خاصی برای بارگیری و تخلیه کانتینرها هستند که تو سط شرکت های کشتیرانی هم انجام می شود. کشتی‌های کانتینری اغلب دارای ظرفیت بیشتر و سرعت بالاتری نسبت به شناورهای کانتینری بوده و معمولاً در سفرهای بین‌المللی و اقیانوسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


ثبت نظر